۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

فرار گردشگران از سرزمینهای اشغالی

درگیری‌های ماه‌های اخیر بین گروهای فلسطینی و رژیم صهیونیستی گردشگران را از سرزمینهای اشغالی فراری داده است.
کد خبر : ۲۰۹۸۸۲
صراط: درگیری‌های ماه‌های اخیر بین گروهای فلسطینی و رژیم صهیونیستی گردشگران را از سرزمینهای اشغالی فراری داده است.

گردشگران سرزمینهای اشغالی در ماه اکتبر در مقایسه با زمان مشابه در سال 2013 حدود 21 درصد کاهش یافته و این روند نزولی گردشگران همچنان ادامه دارد.
 
از سوی دیگر از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه اکتبر تنها 2 میلیون و 780 هزار گردشگر وارد سرزمینهای اشغالی شده اند که از کاهش ۶ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال 2013 حکایت دارد.
 
در این میان بیشترین کاهش گردشگران به شهر بندری  «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی تعلق داشته که براساس آمارها ضریب اشغال هتلهای آن حدود 50 درصد کاهش یافته و  بعید به نظر می رسد تا پایان سال جاری میلادی به شرایط عادی برگردد.
 
کاهش چشمگیر گردشگران سرزمینهای اشغالی در شرایطی روی می دهد که مدتی قبل «روولا المعایعه»، وزیر گردشگری  فلسطین، رژیم ‌صهیونیستی را نابودگر صنعت گردشگری این کشور دانست که با اقدامات مخرب خود از جمله برقراری ایستهای بازرسی متعدد در مسیرهای منتهی به فلسطین موجبات نارضایتی گردشگران را فراهم کرده  کرد و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری فلسطین را نیز همچنان در اشغال خود دارد.
 
با وجود تمامی این مشکلات فلسطین در سال 2013 میزبان حدود 5 میلیون گردشگر بود که این تعداد در تعطیلات سال نو میلادی و با هجوم گردشگران به شهر تاریخی «بیت‌اللحم»، زادگاه مسیح (ع) در کرانه‌ باختری به اوج خود رسید که حاصل این امر کاهش 60 درصدی نرخ بیکاری و افزایش 4 درصدی سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است.
منبع: فارس