۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

وزیر جدید دانشگاه‌ها را سربازخانه احزاب نکند

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: امیدواریم وزیر جدیدی که برای وزارت علوم انتخاب می‌شود از سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی پرهیز کند و دانشگاه‌ها را پایگاه و سربازخانه احزاب نکند.
کد خبر : ۲۰۹۹۰۸
صراط: عبدالحمید نقره‌کار عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: همواره این شعار به زبان آورده می‌شود که در وزارت علومی که مربوط به جوانان و دانشجویان است از سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی پرهیز شود و دانشگاه‌ها نباید پایگاه و سربازخانه احزاب شوند اما در عمل چیز دیگری دیده می‌شود.
 
نقره‌کار ادامه داد: امیدواریم وزیر جدید برای پیشرفت علم و آرامش در دانشگاه‌ها تلاش کرده و از دامن‌زدن به مسائل سیاسی و جریان‌های سیاسی اجتناب کند این قطعا مطالبه رهبری و جامعه است، مجلس نیز بارها نشان داده همین پیام را دارد.
 
رئیس کارگروه معماری و شهرسازی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی تصریح کرد: باید به این مسئله توجه داشت که وزارت علوم چند گروه علمی دارد مانند گروه مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و همچنین هنر، معماری و شهرسازی.
 
وی با بیان اینکه علوم مهندسی‌ ما از نظر جهت با فرهنگ لیبرال سرمایه‌داری غرب تفاوت ماهوی و اساسی دارد، افزود: متاسفانه از ابتدای انقلاب، وزیرانی که برای وزارت علوم در نظر گرفته شده از افرادی بودند که در گروه مهندسی حضور داشتند در حالی‌که بحث اصلی ما بحث فرهنگ و حکمت اسلامی است و علوم انسانی سرمنشا همه علوم دیگر است.
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه همه علوم در ذیل فرهنگ اسلامی و فرهنگ توحیدی جهت‌شان معلوم می‌شود، تصریح کرد: چقدر خوب است وزیری که برای وزارت علوم انتخاب می‌شود احاطه کلی به جهت‌های همه علوم داشته‌باشد.
منبع: فارس