۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶

مایر:ریسمان‌گفتگوهاباروسیه‌نبایدپاره‌شود

وزیر امور خارجه آلمان بارد عضویت اوکراین در ناتو و اتحادیه اروپا شدیدا تاکید کرد که نخ گفتگوها با روسیه نباید پاره شود.
کد خبر : ۲۰۹۹۹۰
صراط: "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با هفته نامه "اشپیگل"، عضویت اوکراین در ناتو را آشکارا رد کرد.

روز جمعه دولت اوکراین در قرارداد ائتلافی جدید خود عضویت این کشور در ناتو را به عنوان هدف اصلی خود مشخص کرد. این در حالی است که مسکو از غرب این تعهد را می خواهد که اوکراین عضو ناتو نشود.

"اشتاین مایر" همچنین بر موضع سابق خود در این باره تاکید کرد و گفت: من مناسبات مشارکتی اوکراین با ناتو را می بینم اما نه عضویت این کشور در این ائتلاف نظامی.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن هیچ اعتراضی  علیه خواست اوکراین برای عضویت در ناتو ندارد. سیاست ما این است که در ما باز باقی بماند. اوکراینی ها حق دارند خودشان درباره سیاست هایشان تصمیم گیری کنند.

وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری از گفتگو با هفته نامه اشپیگل همچنین عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را در طولانی مدت واقع بینانه ندانسته و گفت: مدرنیزه شدن سیاسی و اقتصادی اوکراین یک پروژه نسلی است؛ بنابراین امروز کم تر مفهومی دارد که ما درباره عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا در آینده دور بحث کنیم.

وی همچنین از دولت اوکراین خواست که اصلاحات ضروری در کشورش را بالاخره در دستور کار قرار دهد و تاکید کرد که حالا دیگر هیچ زمانی برای از دست دادن در این راستا وجود ندارد.

اشتاین مایر همچنین در این باره ابراز نگرانی کرد که مسکو شرق اوکراین را در طولانی مدت از بقیه این کشور جدا نگه دارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به شدت بر این مسئله تاکید کرد که نخ گفتگوها با روسیه نباید پاره شود و همچنین درباره سخت گیری های غیر ضروری در گفتگوها با رئیس جمهوری روسیه هشدار داد.

منبع: تسنیم