۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵

فاطمه آلیا:اصلاح طلبی تبیین نشد

یک نماینده مجلس معتقد است: اشکال اصلاح طلبان عدم مرزبندی با افرادی همچون عیسی سحرخیز بود.
کد خبر : ۲۱۰۰۱۲

صراط: فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامیدر مورد اظهارات اخیر عیسی سحرخیز مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات مبنی بر اینکه خیلی از اصلاح‌طلبان علاقه‌ای به امام خمینی(ره) ندارند، اظهار داشت: اشکال اصلاح طلبان از ابتدا این بوده است که مرزبندی با افرادی مانند عیسی سحرخیز نداشته‌اند و بارها این موضوع را طیف عقلای اصلاح طلبی به خودشان تذکر داده‌ بودند.

وی ادامه داد: عقلای اصلاح طلبی تذکر دادند که از ابتدا کسانی وارد این جریان شدند که معلوم بود به هیچ چیز معتقد نیستند البته گرچه مرزبندی میان آنها دیر است ولی اصلاح طلبان اجازه ندهند که بیش از این برای خودشان و تفکر و دیدگاهشان هزینه به وجود آید.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره این اظهار نظر سحرخیز که گفته بود "خیلی‌ از اصلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند"، افزود: امام خمینی(ره) با هیچ کس رودربایستی نداشت و برای امام (ره)، انقلاب و اسلام مهم بود.

آلیا همچنین اظهار داشت: اگر به گذشته بازگردیم، دوم خرداد که آقای خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد، عنوانی برای مجموعه اصلاح طلبان نبود و بعد از مدتی آنها این عنوان را برای خود برگزیدند.

وی ادامه داد: این اصلاح طلبان مفهومی از اصلاح طلبی به جامعه ارائه ندادند و نگفتند که اصلاح طلبی چه شاخص‌ها و ویژگی‌هایی دارد لذا اصلاح طلبی در قالب اسم ماند و تبیین نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: کل افرادی که در اردوگاه اصلاح طلبی جمع شدند، یک طیف بودند. البته عده‌ای از افراد ارزشی بودند که قانون اساسی، انقلاب و امام خمینی (ره) را قبول داشتند و در مقابل تندروها موضع‌گیری می‌کردند ولی عده‌ای از آنها افراطی بوده و با اینکه خود را طرفدار خاتمی معرفی می‌کردند، او را طرد کرده و کنار زدند.

آلیا اظهار داشت: اساساً مرور زمان نشان داد که این اصلاح طلبان از احساسات پاک مردم و علاقه مردم به امام (ره) سوء استفاده کردند یعنی خود را طرفدار امام خمینی(ره) نشان می‌دادند اما در بحث فتنه و بزنگاه‌های تاریخی معلوم شد که طرفدار امام(ره) نیستند و بهره برداری مقطعی کردند.

وی ادامه داد: زمانی که این طیف از اصلاح طلبان به خاطر عملکرد خود فراری شده و به بیگانگان پناه بردند، مواضع خود را مشخص کردند، مانند اکبر گنجی و این عده از طیف اصلاح طلبان که از ابتدا نیز به امام خمینی(ره) علاقه‌ای نداشتند اما از این موضوع برای منافع شخصی خود استفاده می‌کردند و بعد از رحلت امام(ره) به این موضوع به صورت علنی اعتراف کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: البته در بین اصلاح طلبان عده‌ای هستند که به ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند هستند. اصلاح طلبان معتدل اگر اظهارات افرادی مانند عیسی سحرخیز را قبول ندارند، باید از اینگونه افراد و مسائل که موجب زیر سؤال رفتن آنها شده است، برائت بجویند و اعتقاد خود به انقلاب، قانون اساسی، راه امام خمینی(ره) و ولایت مطلقه فقیه را شفاف، بیان و صاحبان اینگونه تفکر افراطی را به مردم معرفی کنند چرا که غیر از این راهی ندارند وگرنه این نوع دیدگاه و مواضع به حساب همه آنها نوشته می‌شود.

منبع: تسنیم