۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰

تصویب لایحه موسوم به "دولت‌قومی‌یهود"

کابینه رژیم اسرائیل امروز یکشنبه لایحه موسوم به "دولت قومی یهود" را به عنوان مقدمه‌ای برای تقدیم آن به پارلمان این رژیم به منظور رای گیری تصویب کرد.
کد خبر : ۲۱۰۰۱۴
صراط: به نقل از شبکه "ال بی سی"، کابینه رژیم اسرائیل در جلسه امروز این لایحه را با موافقت 15 وزیر و مخالفت هفت وزیر و در غیاب یک وزیر تصویب کرد. این لایحه به اراضی اشغالی فلسطین ماهیت دولت قومی یهود می‌دهد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل پیشتر گفت که این لایحه بر به اصطلاح "ماهیت یهودی و ماهیت دموکراتیک دولت اسرائیل" تاکید می کند.

نتانیاهو در آغاز جلسه هفتگی صبح امروز نیز گفت: "بسیاری هستند که ماهیت یهودی دولت اسرائیل را به چالش می‌کشند و فلسطینی‌ها با آن مخالفت می‌کنند و همچنین مخالفت داخلی نیز از سوی کسانی که می خواهند در الجلیل و نقب خودمختاری ایجاد کنند و حق قومی یهودی را منکر می شوند، وجود دارد".

برپایه این گزارش، جلسه کابینه امروز با بحث و جدل شدید بین شماری از وزیران مخالف با این لایحه و وزیران مخالف با برخی از مفاد آن بود. وزیران حزب "الحرکه" (هاتنوعا) به ریاست زیپی لیونی وزیر دادگستری و وزیران حزب "هناط مستقبل" (یش عتید) به ریاست یائیر لبید از جمله مخالفان بودند و سایر وزیران از این لایحه حمایت کردند.

منبع: تسنیم