۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲

احتمال تمدید مذاکرات از نگاه وزیر خارجه انگلیس

وزیر خارجه انگلیس که برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای در وین حضور یافته، گفت طرفین همچنان اختلاف زیادی دارند و در صورتی که صبح فردا نتوانند پیشرفتی داشته باشند،‌گزینه‌های دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهند.
کد خبر : ۲۱۰۰۹۸
صراط: «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه پس از مذاکرات با همتایان اروپایی و آمریکایی خود در وین، گفت طرفین همچنان اختلاف زیادی دارند.
 
آقای هاموند در این رابطه گفت: «همه ما بر تلاش برای رسیدن به توافق متمرکز هستیم، اما نمی‌خواهم امیدواری غلط بدهم. هنوز هم اختلاف زیادی بین ما وجود دارد.»
 
وی که امروز برای دومین بار جهت شرکت در مذاکرات هسته‌ای در اتریش حضور یافته، در مورد احتمال تمدید مذاکرات گفت: «صبح فردا فشار زیادی خواهیم آورد... قطعا اگر ببینیم این کار شدنی نیست،‌ بررسی می‌کنیم تا ببینیم چطور می‌شود به پیش رفت.»
 
بر اساس برنامه مشترک اقدام که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس به دست آمد، طرفین نهایتا باید ظرف یک سال به توافق جامع دست می‌یافتند. ضرب‌الاجل اعلام شده از سوی طرفین امروز می‌رسد، اما هنوز طرفین از وجود اختلافات زیاد سخن می‌گویند. دیروز (یکشنبه) گفته شد که طرف‌ها احتمالا در پایان این دور از گفت‌وگوها یک توافق سیاسی غیرمکتوب اعلام کرده و مذاکرات را برای مدتی، احتمالا دو ماهه، تمدید می‌کنند.
منبع: فارس