۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

قتل پسری توسط پلیس به‌خاطر سلاح قلابی

پلیس در یک پارک بازی در شهر کلیولند آمریکا یک پسربچه ۱۲ ساله حامل آنچه را که معلوم شد یک سلاح قلابی است به ضرب گلوله کشته است.
کد خبر : ۲۱۰۱۲۶
صراط: پلیس در یک پارک بازی در شهر کلیولند آمریکا یک پسربچه ۱۲ ساله حامل آنچه را که معلوم شد یک سلاح قلابی است به ضرب گلوله کشته است.

پلیس می گوید یک مامور پس از آنکه این پسربچه دستور او برای بالا گرفتن دست هایش را نادیده گرفته دو گلوله به سوی او شلیک کرد.
 
پیشتر یک شهروند عادی با پلیس تماس گرفته و گزارش کرده بود که پسربچه با آنچه شبیه یک سلاح دستی است مردم را می ترساند هرچند گفته بود مطمئن نیست که سلاح واقعی باشد.
 
اما جف فولمر رئیس اتحادیه پلیس کلیولند گفت که دو افسر در صحنه حادثه از اظهارات این شهروند بی خبر بودند.
 
یکی از افسران پلیس اولین سال ماموریت در نیروی پلیس محلی را می گذراند اما دیگری ۱۰ سال سابقه کار داشت.
 
پسر بچه از سوی پزشکی قانونی به عنوان "تمیر رایس" شناسایی شده است.
 
اد تومبا نایب رئیس پلیس کلیولند گفت که پسربچه بعد از کشیدن سلاح از کمربند شلوارش دو بار هدف قرار گرفت. او بعدا در بیمارستان درگذشت.
 
او گفت که پسربچه ماموران را تهدید لفظی نکرده و سلاح اسباب بازی را به طرف آنها نشانه نرفته بود.
 
پلیس گفت که اسباب بازی شبیه یک پیستول نیمه خودکار بود و اضافه کرد که قطعه نارنجی رنگ سر آن - که نشان دهنده قلابی بودن آن است - برداشته شده بود.
 
دیوید ویلیس خبرنگار بی بی سی در واشنگتن می گوید که تحقیقات در جریان است و هر دو مامور به مرخصی اداری فرستاده شده اند.
 
او می گوید که از قبل درخواست هایی برای کنترل سلاح های قلابی مطرح بوده است و یک عضو مجلس ایالتی اوهایو می گوید که قصد معرفی طرحی برای فروش این گونه اسباب بازی ها فقط در رنگ های روشن را دارد.
 
پلیس کلیولند در سال های اخیر زیر ذره بین بوده است از جمله به خاطر تعقیب و گریزی در سال ۲۰۱۲ که در آن ماموران ۱۳۷ گلوله شلیک کردند و باعث مرگ دو نفر شد.
برچسب ها: آمریکا سلاح گلوله