۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

دعوتنامه مرعشی برای جشنی که وجود ندارد!

یکی از چهره‌های شهیر کارگزاران در آستانه اعلام گشایش کلی! در مذاکرات هسته‌ای وین و عدم حصول «توافق نهایی» در این مذاکرات گفته است: من همینجا مردم را برای شرکت در جشن پیروزی رهبری، ملت و رئیس‌جمهور در پرونده هسته‌ای دعوت می‌کنم!
کد خبر : ۲۱۰۱۳۷
صراط: یکی از چهره‌های شهیر کارگزاران در آستانه اعلام گشایش کلی! در مذاکرات هسته‌ای وین و عدم حصول «توافق نهایی» در این مذاکرات گفته است: من همینجا مردم را برای شرکت  در جشن پیروزی رهبری، ملت و رئیس‌جمهور در پرونده هسته‌ای دعوت می‌کنم!
 
آقای حسین مرعشی همچنین با بیان اینکه تحریم‌ها نتیجه گرایشات سیاسی دولت قبل بود، اقدام به ترسیم فضای «پساتحریم» می‌کند و می‌گوید: من خودم برای اقتصاد ایران انتظار این را دارم که بعد از لغو تحریم‌ها، ظرف 24 ماه به رشد دورقمی برسد یعنی رشد 10 درصد به بالا را شاهد باشیم و در کنار آن، تورم همین 10 درصد باشد.این امکان‌پذیر است.
 
*ترسیم فضای پساتحریم توسط یک جریان خاص سیاسی، طی یک‌ونیم سال گذشته یکی از اصلی‌ترین راهبردهای این جریان برای ترویج فضای خوشبینی به آمریکا و مذاکرات هسته‌ای بوده است.
 
برای مثال، غیر از آقای مرعشی، یک خبرگزاری دولتی نیز چندی قبل گزارش‌هایی را منتشر کرد و طی آن با بزرگنمایی عبارت «پساتحریم» به ترسیم فرضی رخدادهای احتمالی در تجارت خارجی ایران پس از لغو احتمالی تحریم‌ها پرداخت.
 
آقای سعید لیلاز نیز در آستانه توافق کم‌دستاورد ژنو در مصاحبه‌ای با سایت جماران از این گفت که این توافق ما را قادر می‌کند که فوری ترین مشکلات معیشتی را حل کنیم!
 
این چهره اصلاح‌طلب همچنین درباره یکی دیگر از دستاوردهای توافق احتمالی ژنو (که در آن مقطع هنوز امضا نشده بود!) تصریح کرده بود: در کوتاه مدت دریافت‌های ارزی ایران بین 50 تا 100 درصد افزایش خواهد یافت و این نوید خوبی برای اقتصاد ایران است و می‌تواند در کنترل بازار تاثیر فراوانی داشته باشد!
 
در همان مقطع و در صبح فردای امضای توافقنامه ژنو، آقای محمدرضا تابش، از نمایندگان اصلاح‌طلب نیز طی سخنانی در مجلس گفته بود:‌«توافقنامه ژنو موجب گشایش در وضعیت اقتصادی و معیشت مردم می‌شود»
 
لذا با توجه به محقق نشدن همه‌ی این نظرات؛ به روشنی می‌توان ادعاهای آقای مرعشی درباره دورقمی شدن نرخ رشد اقتصادی ایران آنهم ظرف 24 ماه را پس از توافق فرضی نهایی نیز باور کرد.
 
در اینجا باید اشاره شود که حرکاتی مثل ترسیم فضای پساتحریم و دعوت افکار عمومی به جشن! برای دستاوردهای ناملموس، در راستای زنجیره حرکاتی ارزیابی می‌شود که قصد واردآوردن فشار برای گذشتن نظام اسلامی از خطوط قرمز خود را دارند.
 
آقای مرعشی همچنین در صحبت‌های خود در حالی مدعی شده است که «تحریم‌ها نتیجه گرایشات سیاسی دولت قبل بود» که در پاسخ باید گفت تحریم‌ها از روز اول انقلاب تاکنون در اعلی‌درجه خود علیه ایران و مردم اِعمال شده‌اند و منطقی نیست که از دشمن انتظار داشته باشیم رفتار خود را به نسبت سیاست‌های یک دولت اجرایی موقتی، تنظیم کند!
 
ضمناً باید اشاره کرد که قانون تحریمی داماتو در دوران دولت آقای هاشمی رفسنجانی در کنگره آمریکا به تصویب رسید و همچنین پس از توافق ژنو نیز همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره کرده‌اند، تحریم‌های بیشتری علیه کشورمان اِعمال شد بطوریکه سایت مشرق در این زمینه از اِعمال 100 تحریم علیه کشورمان پس از توافق مذکور اشاره کرده است.
منبع: فارس