۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸

نظر مظفری‌زاده درباره 2 صحنه مشکوک دربی

داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران گفت: تکل بنگر بر روی بیک‌زاده کاملا درست بود اما پرسپولیس یک پنالتی از دربی ۷۹ طلبکار است.
کد خبر : ۲۱۰۱۴۶
صراط: سعید مظفری‌زاده در مورد نحوه قضاوت یدالله جهانبازی در دربی 79 گفت: تیم داوری این مسابقه اکثرا چهره‌های جدیدی بودند به جز ابوالفضلی که در دربی‌های گذشته هم تجربه داشت که این نشان دهنده پتانسیل بالای داوری ماست که همه داوران می‌توانند دربی را قضاوت کنند. باید به انتخاب کمیته داوران تبریک گفت که به داورانش اطمینان کرد و آنها نیز عملکرد خوبی را از خود نشان دادند.
 
وی ادامه داد: تکل محسن بنگر بر روی هاشم بیک‌زاده مورد بحث بود که به عقیده من در این صحنه مدافع پرسپولیس مرتکب خطاب پنالتی نشد و توپ بازیکن استقلال را به خوبی زد.
 
مظفری‌زاده با اشاره به کم کارت دادن جهانبازی در این مسابقه گفت: اگرچه برخی از کارشناسان از او انتقاد کردند اما به عقیده من این نقطه قوت جهانبازی در دربی بود زیرا فیفا هم در کلاس‌های آموزشی خود به داوران تاکید می کند که زود دست به کارت نشوند در جام جهانی هم این مسئله را دیدیم که داوران خیلی سریع اخطار نمی‌دادند تا از جذابیت مسابقه کم نشود. جهانبازی هم به خوبی از کارت‌های زرد و قرمز خود استفاده کرد.
 
مظفری‌زاده با اشاره به نحوه قضاوت کمک‌داورها در این مسابقه گفت: کمک‌داوران این مسابقه به خوبی از عهده وظایف‌شان برآمدند. ابوالفضلی اعتماد به نفس خوبی داشت و ظهیری هم که تازه وارد لیست بین‌المللی شده نشان داد که کمک‌داور قابلی است و با اعتماد به نفس و خوب سوت می‌زند و این بازی که یک بازی بزرگ برای او محسوب می‌شد به خوبی قضاوت کرد.
 
مظفری‌زاده با اشاره به صحنه مشکوک اواخر دربی گفت: تکلی که بازی استقلال بر روی مهدی طارمی زد یک خطای آشکار پنالتی بود و باید گفت پرسپولیس یک پنالتی از دربی طلبکار است زیرا پنالتی‌اش دیده نشد.
 
وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد تیم داوری دربی گفت: تیم داوری سربلند از مسابقه بیرون آمد و باید از مسعود عنایت، مهدی تاج و عزیز محمدی که زمینه‌ساز قضاوت داوران ایرانی در دربی شدند تشکر کنیم زیرا که داوران ایرانی بسیار کم‌اشتباه‌تر از داوران مطرح خارجی در این بازی قضاوت کردند که این مسئله به دلیل آشنایی داوران با فوتبال ما و توانمندی داوران ایرانی است.
منبع: فارس