۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷

درخواست 12 میلیونی از متقاضیان مسکن مهر

شرکت عمران شهر پردیس در تازه ترین اقدام خود از متقاضیان فاز ۱۱ مسکن مهر خواست تا پایان ماه جاری ۱۲ میلیون تومان به حساب متمرکز مسکن مهر خود واریز نمایند.
کد خبر : ۲۱۰۲۱۴
صراط: در پیامی که روز گذشته در پرتابل متقاضیان فاز 11 مسکن مهر قرار گرفته از آنها خواسته شده 12 میلیون تومان دیگر به صورت علی‌الحساب تا تاریخ 30 آذرماه به حساب خود واریز کنند.
 
یکی از متقاضیان مسکن مهر گفت: روز گذشته پیامی دریافت کردم که با ذکر نام، از بنده خواسته بود تا از طریق سامانه هوشمند خدمات الکترونیک شهر پردیس، کارتابل خود را کنترل کنم.
 
به گفته وی، روز گذشته پیام جدیدی که به بخش نامه‌های اداری کارتابل بنده ارسال شده بود، باز نمی‌شد. اما امروز با مراجعه مجدد به این کارتابل دریافتم که باید علاوه بر مبلغ 27 میلیون تومانی که تا کنون بابت دریافت واحد مسکونی خود واریز کرده بودم، 12 میلیون تومان دیگر به حساب خود واریز کنم.
 
نکته جالب و سوال برانگیز در این اطلاعیه، تعیین مهلتی بسیار کوتاه برای واریز این مبلغ نه چندان کم است. بر این اساس، به متقاضیان گفته شده که حداکثر تا پایان ماه جاری مبلغ 12 میلیون تومان را واریز کنند. این در حالی است که مبالغ گذشته، در حدود مدت زمانی بیش از یک سال و نیم واریز شده بود. حال سوال اینجاست که بر اساس کدام منطق، از متقاضیان این فاز خواسته شده تا در مدت زمانی کمتر از یک ماه، 12 میلیون تومان دیگر فراهم کنند؟
 
در ضمن مگر مسئولان مربوطه چقدر نسبت به وعده‌های خود در این خصوص پایبند بوده‌اند و تا چه اندازه به قول‌هایی که در خصوص مسکن مهر داده‌اند، عمل کرده‌اند که عنوان می‌کنند "ضروری است" در مدتی کمتر از یک ماه، متقاضیان 12 میلیون تومان پول را به حساب خود واریز کنند؟ آن هم متقاضیانی که به علت نداشتن مسکن و نداشتن بودجه کافی برای تهیه آن، اقدام به انتخاب یکی از ارزانترین واحدهای مسکونی مهر در شهر جدید پردیس کرده‌اند و الان ماه‌هاست که با وعده‌های مختلف سرگردان و سردرگم شده‌اند.
 
علاوه بر این، در اطلاعیه صادر شده، هیچ نکته‌ای در خصوص اقدامات بعدی شرکت عمران پردیس در صورت عدم واریز وجه از سوی متقاضیان اعلام نشده است. این امر نیز نوعی سردرگمی را برای متقاضیان ایجاد کرده که در نوع خود برخورد مناسبی با این قشر نیست. قشری که الان نه تنها به خانه رویاهایشان نرسیده‌اند، که بسیاری از آنها تمام آنچه را که از سرمایه نقد در اختیار داشتند هزینه کرده‌اند و معلوم نیست در صورت عدم واریز وجه درخواستی آیا اساسا باید قید همان رویا را نیز بزنند یا خیر.
 
جالب اینکه، این افزایش قیمت در شرایطی صورت گرفته که رقم اعلامی به متقاضیان مسکن مهر این فاز با احتساب دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر سال گذشته وزارت راه و شهرسازی 28 میلیون تومان بود و بیشتر متقاضیان این فاز حدود 25 میلیون تومان را واریز کرده‌اند و حداکثر باید 3 میلیون تومان دیگر برای واحد مسکن مهر خود واریز می‌کردند.
 
متنی که در پرتابل متقاضیان فاز 11 مسکن مهر قرار گرفته
 
در اطلاعیه ارسال شده به متقاضیان مسکن مهر آمده است: به اطلاع می‌رسانیم همانطور که مستحضرید هزینه‌های ساخت و ساز مسکن مهر تماماً از محل آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی تأمین می‌گردد و اتمام پروژه و تحویل واحدها منوط به انجام تعهدات مالی متقاضیان است. در مرحله ثبت‌نام و دعوت از متقاضیان واجدالشرایط برای انتخاب واحد، به دلیل نهایی نشدن قیمت‌های مسکن مهر، مدیریت وقت شرکت عمران، قیمت‌ها را به صورت علی‌الحساب اعلام نمود. در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر و تسریع در ساخت و ساز و تکمیل واحدها، ضروری است حداکثر تا تاریخ 30 آذرماه 93 مبلغ 120 میلیون ریال به حساب متمرکز مسکن مهر خود واریز نمایید. ضمناً متقاضیانی که سقف اولیه اعلام شده را واریز ننموده‌اند، می‌بایست علاوه بر مبلغ فوق‌الذکر، بدهی قبلی خود را نیز واریز نمایند.
 
ولی پور مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص این بخشنامه جدید گفت: بر اساس بخشنامه مربوط به خدمات زیربنایی و روبنایی این افزایش قیمت صورت گرفته است.
منبع: فارس