۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
زمان دایی از نیمکت‌نشینی ناراحت بودم

نوری: یارگیری خوبی کنیم قهرمان می‌شویم

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر باشگاه در نیم فصل یارگیری خوبی انجام دهد می‌توانیم قهرمان لیگ برتر شویم.
کد خبر : ۲۱۰۳۳۸
صراط: محمد نوری با حضور در برنامه 90 درباره گلی که در دربی 79 به ثمر رساند و همچنین مسائل مختلفی به صحبت پرداخت که در زیر می‌خوانید.

* نیمه اول استقلال بهتر از ما بود

به نظر من در نیمه اول استقلال بهتر از ما بازی کرد اما در نیمه دوم با تدابیری که اندیشیده شده بود ما بهتر از استقلال بازی کردیم و مزد زحمات‌مان را گرفتیم.

*‌ 50 نوع شادی گل انجام دادم

بعد از گلی که به استقلال در دربی 79 زدم آنقدر خوشحال بودم که نمی‌دانستم چکار می‌کنم و 50 مدل شادی گل انجام دادم هم پیراهنم را درآوردم، هم بازوبند،‌هم خدا را شکر کردم، هم سجده شکر انجام دادم و خلاصه کلی خوشحالی انجام دادم.

*عالیشاه که گل زد استادیوم ترکید

وقتی امید علیشاه گل دوم را زد استادیوم آزادی ترکید چرا که در نیمه اول یک بر صفر از استقلال عقب بودیم و همه در رختکن ناراحت بودند اما با خودمان در رختکن گفتیم که وقتی 10 نفره 3 گل به استقلال زدیم پس می‌توانیم این بازی را هم ببریم و به همین دلیل همه بازیکنان هم قسم شدند تا برنده از زمین بیرون بیاییم.

* استقلال می‌خواست از گلش دفاع کند

عقب کشیدن استقلالی‌ها طبیعی بود چرا که آنها می‌خواستند از گل‌شان دفاع کنند اما به هر حال به نظر من دربی 79 یکی از بهترین دربی‌های چند سال اخیر بود البته فکر می‌کنم اگر فشاری روی دو تیم نباشد دربی‌های بعد بهتر هم خواهد شد.

* در اصفهان آب‌های معروف کار دست ما داد

در بازی با سپاهان که آن داستان‌های آب‌های آلوده به میان آمد بعد از آن آزمایش پزشکی دادیم اما دکتر تیم گفت که جواب آزمایش را از ماشین او دزدیده‌اند حتی مهدوی‌کیا در اصفهان روی نیمکت خوابش برده بود و وقتی به اتوبوس تیم رسیدیم حال‌مان بهتر شد اما باور کنید خیلی از مسائل را یادم نیست هرچند که به این مسئله هیچ توجهی نشد.

* بستن بازوبند پرسپولیس افتخار بزرگی است

بستن بازوبند پرسپولیس یک افتخار بزرگ برای من به حساب می‌آید و وقتی گل می‌زنم آن را درمی‌آورم و از داخل آن هواداران پرسپولیس را می‌بینم.

* طارمی یک بازیکن با کیفیت است

مهدی طارمی بازیکن با کیفیتی است و در دربی هم تأثیر زیادی در بازی تیم ما گذاشت و فکر می‌کنم تا دو سه سال دیگر می‌تواند یک بازیکن تأثیرگذار حتی در تیم ملی باشد.

* بازیکن جدید پرسپولیس بیاید کسی نمی‌تواند برای تیم ناز کند

زمانی که من به پرسپولیس آمدم کریم باقری روی نیمکت می‌نشست و هیچگاه برای تیم حاشیه درست نکرد حتی هاشمیان، علی کریمی و مهدوی‌کیا هم گاهی نیمکت‌نشین می‌شدند اما همه از تیم حمایت می‌کردند خودم من هم در پرسپولیس روزهای سختی داشتم اما هیچگاه به نیمکت‌نشینی اعتراض نمی‌کردم چون مربیگری سلیقه‌ای است و ماندم، جنگیدم و حقم را از تیم گرفتم. البته درخشان در پرسپولیس دستش خالی است و اگر دو سه بازیکن را اخراج می‌کرد دیگر بازیکنی وجود نداشت اما در نیم فصل دوم دو سه بازیکن خوب خارجی می‌گیریم تا تیم تقویت شود و بعد از آن کسی نمی‌تواند برای پرسپولیس ناز کند.

* همیشه مثبت فکر می‌کنم

من انسان بلندپروازی نیستم اما همیشه به مسائل مثبت فکر می‌کنم و زمان استیلی تیم خوبی داشتیم اما از همان ابتدا تیم وارد حاشیه شد به طوری که تا نیم‌فصل از حاشیه در نیامدیم اما آن سال شروع بدی در لیگ داشتیم هرچند که شروع لیگ برای پرسپولیس خیلی مهم است.

* زمان دایی از شرایطم ناراضی بودم

زمانی که علی دایی سرمربی پرسپولیس بود و من نیمکت‌نشین شده بودم از نیمکت‌نشینی ناراحت بودم و حتی تا صبح خوابم نمی‌برد اما با همه وجود تلاش کردم و حتی جام جهانی را از دست دادم اما به کسی اعتراض نکردم چون تیم در کورس قهرمانی بود به هر حال افتخار هر بازیکنی است که پیراهن پرسپولیس را بپوشد.

* گاهی مواقع برای گرفتن پنالتی تمارض می‌کنم

در بعضی از بازی‌ها برای اینکه داور پنالتی بگیرد تمارض می‌کردم اما بعضی مواقع واقعاً روی من خطا می‌شود. البته من چندی وقتی سمت ضد پنالتی نرفتم هرچند که در 5 پنالتی که در پرسپولیس زدم چهار ضربه آن گل شد و تنها یک پنالتی‌ام گل نشد آن هم در بازی با استقلال بود که کسی نیامد پنالتی بزند و من مجبور شدم پشت ضربه پنالتی بروم که 10 دقیقه هم بازی متوقف شد و دروازه‌ کوچک‌تر می‌شد و رحمتی بزرگ‌تر که پنالتی من هم از دست رفت.

* 42 گل برای پرسپولیس زده‌ام

در این 5 سالی که در پرسپولیس بازی کرده‌ام 42 گل برای این تیم به ثمر رسانده‌ام که به طور میانگین حدود فصلی 8 گل می‌شود اما سال قبل چون عقب‌تر بازی می‌کردم کمتر فرصت گلزنی داشتم و خودم بیشتر دوست دارم پشت فروارد بازی کنم اما کادر فنی اگر صلاح بداند باز هم در هافبک دفاعی بازی می‌کنم.

* یارگیری خوبی کنیم قهرمان می‌شویم

اگر در نیم‌فصل خوب یارگیری کنیم می‌توانیم قهرمان شویم و این مسئله دور از ذهنی نیست. البته باشگاه باید در زمینه یارگیری قوی عمل کند هرچند که ما دو بازی 6 امتیازی مقابل نفت تهران و فولاد اهواز داریم که برای ما بازی‌های 6 امتیازی به حساب می‌آید.

منبع: فارس