۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲

تحلیل روزنامه کره‌ای از بازی ایران - کره

یک روزنامه کره‌ای به بررسی بازی دوستانه تیم ملی فوتبال این کشور با ایران پرداخت و نوشت این بازی هیچ رنگ و بویی از یک بازی دوستانه نداشت.
کد خبر : ۲۱۰۴۳۷
صراط: یک روزنامه کره‌ای به بررسی بازی دوستانه تیم ملی فوتبال این کشور با ایران پرداخت و نوشت این بازی هیچ رنگ و بویی از یک بازی دوستانه نداشت.
 
ایران و کره جنوبی در دیداری دوستانه در تهران به مصاف هم رفتند که شاگردان کی‌روش موفق شدند با گل سردار آزمون به برتری برسند. روزنامه کره تایمز در گزارشی به بررسی دیدار دوستانه با ایران پرداخت:
 
"یک بازی دیگر با ایران؛ یک جنجال دیگر و حاشیه در فوتبال آسیا به وجود آمد تا تقابل بزرگ‌ترین و حساس‌ترین دیدار ملی در آسیا بدون جنجال نباشد. بازیکنان دو تیم بارها به درگیری با هم پرداختند. یک بار قرمزپوشان بازیکنان سفیدپوش را هل می‌دادند و یک بار نیز سفیدپوشان این کار را انجام می‌دادند. خیلی برای کره عذاب بود که در سومین دیدار پیاپی خود با ایران نیز شکست بخورد؛ آن هم با نتیجه یک بر صفر. البته این دیدار چند نکته مثبت برای کره داشت و آن هم نوع بازی این تیم بود.
 
کره‌جنوبی در ایران تیم برتر بود. آنها چهار روز پس از شکست دادن اردن به مصاف ایران رفتند. آن هم در ترسناک‌ترین ورزشگاه آسیا یعنی ورزشگاه آزادی؛ جایی که هیچوقت طعم پیروزی را نچشیده‌اند. اگر کره‌ای‌ها در این دیدار دست و پای خود را گم نمی‌کردند و با آرامش بیشتری در خط حمله حضور می‌داشتند، می‌توانستند دروازه ایران را باز کنند و به پیروزی برسند و داستان به طور کلی فرق می‌کرد.
 
کره‌ای‌ها تا 10 دقیقه به پایان مسابقه بازی خوبی به نمایش گذاشتند و می‌توانستند دروازه ایران را باز کنند ولی سردار آزمون روی ضربه جواد نکونام موفق شد گل برتری ایران را به ثمر برساند. البته این گل بسیار جنجالی بود. کره‌ای‌ها معتقد بودند بازیکن ایرانی روی دروازه‌بانشان خطا مرتکب شده است و داور باید این صحنه را خطا اعلام می‌کرد. در هر صورت داور این گل را پذیرفت تا ایران از حریف خود پیش بیفتد.
 
بازیکنان کره پس از این گل بسیار ناراحت شدند و خودشان را به آب و آتش زدند. شاید هیچ داور دیگری این گل را قبول نمی‌کرد. به همین خاطر بازیکنان کره‌ای و ایرانی بارها با هم به درگیری پرداختند. کره‌ای اعتقاد داشتند بازیکنان ایرانی در دقایق پایانی وقت‌کشی کردند و با مصدومیت‌های دروغی باعث شدند تا وقت بازی به نفع آنها سپری شود. آنقدر اتفاق در دقایق پایانی این دیدار رخ داد که هیچ رنگ و بویی از بازی‌های دوستانه نداشت.
 
کره‌ای هنوز هم درباره اتفاقات دیدار انتخابی جام‌جهانی صحبت می‌کنند. آنها معتقد هستند ایران در انتخابی جام جهانی امکانات خوبی در اختیار آنها قرار نداد. این دو تیم از سال 1996 در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا برابر هم به میدان رفتند و شاید این بازی ها تنش میان دو تیم را زیاد کرده باشد.
 
در اصل این رقابت خیلی به سود دو تیم است و این باعث شده تا کره با یک تیم خارج از شرق آسیا یک رقابت داشته باشد. از طرفی هم بهترین فرصت برای ایران بود تا یک تیم قوی را برای بازی دوستانه به تهران دعوت کند. این اولین بازی ایران پس از جام جهانی برزیل بود که برگزار شد. حالا اشتیلیکه سرمربی آلمانی کره‌جنوبی شناخت زیادی از تیمش پیدا کرده است که شاید در 5 بازی قبلی نداشت. او برابر تیمی قدرتمند خودش را ارزیابی کرد و این فرصت خوبی برای این تیم آسیایی بود.
 
حالا دو تیم باید کم‌کم فهرست بازیکنانشان را برای جام ملت‌های آسیا مشخص کنند و این دیدار برای مربیان هر دو تیم می‌تواند معیار خوبی باشد.
منبع: ایسنا