۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳

ایران هیچگاه با آمریکا به توافق نمی‌رسد

عضو جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی گفت: معتقدیم باید روند مذاکرات کوتاه شود زیرا اطاله مذاکرات به نفع آمریکا و ضرر کشور ماست و گذشت زمان و قرارگرفتن در حالت تعلیق برابر با تعطیلی صنعت هسته‌ای است.
کد خبر : ۲۱۰۴۴۲
صراط: "محمدحسین پرکره" با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه با آمریکا به توافق نمی‌رسد، چرا که آمریکایی‌ها ماهیت جمهوری اسلامی را در زاویه با روحیه استعمارگری و جهانخواری خود می‌بینند، اظهارداشت: دین اسلام و به ویژه مذهب مقدس شیعه در برابر هر نوع زورگویی و ظلم تاب نمی‌آورد، در بحث هسته‌ای نیز همین روحیه سبب می‌شود مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب مقاومت کنیم.
 
این فعال دانشجویی با بیان اینکه مخالفت با صنعت هسته‌ای بهانه‌ای از سوی غربی‌هاست گفت: ایالات متحده بحث نظامی و موشک‌های بالستیک ما را هدف قرار داده است و در تلاش است تسلیحات نظامی را در پوشش برنامه‌های هسته‌ای و دستیابی ایران به بمب هسته‌ای در افکار عمومی بین الملل مطرح کند.
 
پرکره افزود: در حال حاضر منعطف‌ترین دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در راس کار است، دولت تدبیر و امید دولتی منعطف است، اما در صورتی که این انعطاف موجب زیاده خواهی طرف مقابل شود، دیگر جای تامل نیست، چنان‌چه هر قدمی که تیم مذاکره کننده ما کوتاه آید موجب زیاده خواهی تیم مقابل شود ادامه روند مذاکرات با این سبک وسیاق نمی‌تواند به صلاح باشد.
 
عضو جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی با اشاره به اینکه ادبیات طرف مقابل ادبیاتی هجومی است تصریح کرد: این ادبیات حتی در زمان مخاصمه نیز جایگاهی ندارد، چه برسد به زمان مذاکره، خصوصا مقطع حساس پایانی مذاکرات.
 
این فعال دانشجویی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده نباید برای آنکه نشان دهد در مذاکرات شکست نخورده با یک تاکتیک پیش رود، تصریح کرد: انعطاف بیش از آنچه که امروز مذاکره کنندگان در صحنه بین المللی از خود نشان‌داده‌اند، به صلاح نیست، چرا که زیاده‌خواهی‌های آمریکا و 5+1 تمام شدنی نیست و هرقدر ما عقب بنشینیم آنان چند قدم به جلو بر می‌دارند.
 
پرکره در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد دانشجویان این است که تیم مذاکره کننده تاکتیک خود در مذاکرات را تغییر دهد و تمام اقدامات را به قبل از مذاکرات برگرداند و روند مذاکرات را از نو بچیند، اما این‌بار بسته‌های پیشنهادی از طرف ایران باشد نه ۱+۵.، و از طرف دیگر ما معتقدیم باید روند مذاکرات کوتاه شود زیرا اطاله مذاکرات به نفع آمریکا و ضرر کشور ماست و گذشت زمان و قرارگرفتن در حالت تعلیق برابر با تعطیلی صنعت هسته‌ای است.