۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹

تازه ترین تحولات فرگوسن

اداره پلیس سنت لوییس اعلام کرد که حدود ۶۱ نفر در جریان ناآرامی های حومه سنت لوییس که به واسطه اعلام رای هیات منصفه در خصوص پرونده قتل مایکل براون نوجوان سیاه پوست آمریکایی آغاز شده بازداشت شده اند.
کد خبر : ۲۱۰۵۱۷
صراط:  به نقل از ریانوستی، اداره پلیس سنت لوییس ضمن اشاره به بازداشت 61 نفر از معترضان در ناآرامی‌های اخیر فرگوسن اعلام کرده است که این افراد به اتهام تجمع غیرقانونی بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، جان بلمار رئیس پلیس منطقه سنت لوییس تاکید کرد که ده‌ها ساختمان طعمه حریق شده است.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا نیز پروازها بر فراز آسمان فرگوسن را محدود کرده است.

معترضان در نیویورک، شیکاگو، سیاتل، لس آنجلس، اوکلند، کالیفرنیا و واشنگتن نیز در اعتراض به رای هیات منصفه در بی گناه دانستن دارن ویلسون مامور پلیس سفید پوست قاتل براون تظاهرات کردند.

جی نیکسون فرماندار ایالت میسوری در حالی دستور اعزام نیروهای بیشتر گارد ملی به فرگوسن را صادر کرده است که اعتراضات مردم نسبت به رای هیات منصفه در خصوص پرونده قاتل مایکل براون نوجوان 18 ساله سیاه پوست به خشونت و درگیری با نیروهای پلیس منجر شده است.

دفتر فرماندار میسوری اعلام کرده است که نیروهای گارد ملی امنیت اداره پلیس فرگوسن را تامین خواهند کرد. هیات منصفه سنت لوییس پس از پایان تحقیقات و شنیدن اظهارات شاهدان رای به بی گناهی دارن ویسلون داده است که سه ماه پیش با شلیک گلوله مایکل براون نوجوان 18 ساله سیاه پوستی را که مسلح نبوده به قتل رسانده است.

ماموران پلیس ضد شورش آمریکا نیز با استفاده از گاز اشک آور و باتون سعی در متفرق کردن معترضان و برقراری آرامش در این شهر دارند.

ساکنان فرگوسن بر این باورند که مرگ براون نمادی از رفتار ناعادلانه‌ای است که با سیاه پوستان توسط اقلیت سفید پوست در این شهر می شود. حدود دوم سوم سیاه پوستان در این نظرسنجی موافقت خود را با این مساله اعلام کرده‌اند.

منبع: تسنیم