۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
خودمان باشیم گل‌گهر ما را دچار دردسر نمی‌کند

عبدی: بازیکنان ما بهترین بازیکنان جهان هستند

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر بازیکنان تیم ما وظایف خودشان را در زمین درست انجام دهند حریف سیرجانی تیمی نیست که بتواند ما را دچار دردسر کند.
کد خبر : ۲۱۰۵۶۶
صراط: حسین عبدی درباره عملکرد تیم فوتبال پرسپولیس در دربی و همچنین دیدار فردای این تیم مقابل گل‌گهر سیرجان صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

تیمی که در دربی 79 به پیروزی رسید چقدر با پرسپولیس مدنظر شما فاصله دارد؟

باید بگویم پرسپولیسی که موفق شد استقلال را در آن شرایط شکست دهد با تیمی که مدنظر ماست، فاصله دارد البته در دربی بازیکنان ما عالی نبودند اما با همین شرایط هم توانستند بازی را برگردانند و این یعنی اینکه پرسپولیس در حال پیشرفت است و این برای همه ما خوشحالی دارد. ما در حال رد شدن از برهه‌ای هستیم که ما را به جایی که می‌خواهیم نزدیک می‌کند و باید بگویم برد در دربی هم از نظر امتیازی برای ما خوب بود و از نظر انسجام تیم را بیشتر به هم نزدیک کرد.

برنامه پرسپولیس در این بازی دقیقا چه بود؟

در نیمه اول ما تاکتیک خاصی داشتیم اما بازنده به رختکن رفتیم اما صادقانه می‌گویم که هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم در اکثر دقایق بازی برنامه داشتیم و نوع چیدمان ما در زمین این موضوع را به خوبی ثابت می‌کند و تاکتیک‌های ما در دربی برای غافلگیر نشدن بود و حتی زمانی که با اخراج عالیشاه 10 نفره شدیم سیستم را به نحوی عوض کردیم که نتیجه بگیریم و همانطور که پیش از این گفتم 18 بازیکن لیست ما و 11 بازیکن اصلی برای ما در هر بازی بهترین بازیکنان جهان هستند و ما به آنها اعتقاد داریم و همین اعتقاد ما را به سمت موفقیت رهنمود می‌کند. در نیمه اول اما انتظار گل خوردن نداشتیم ولی وقتی پای حقیقی آسیب دید همه حواس ما به او بود و همین عدم تمرکز باعث شد تا گل بخوریم اما زمانی که در دربی گل مساوی را می‌زنیم و بعد برای گل بعدی بازی می‌کنید این نشاندهنده از روحیه بالای تیمی است و حتی با اخراج عالیشاه هم باز درخشان از بازیکنان می‌خواست که حمله کنند.

البته قبول دارید که در دربی خوش‌شانس بودید چرا که اگر توپ دقایق آخر صادقی به جای تیر به تور می‌خورد برد را از دست داده بودید.

بله قبول دارم خوش‌شانس بودیم اما در فوتبال تیمی برنده می‌شود که بر اثر برنامه‌ریزی درست و شرایط تیمی خوب به میدان برود و به همین دلیل چون از استقلال عقب بودیم اما بردیم و به همین دلیل است که باید بگویم برد در دربی برای ما و هوادارانمان شیرین‌تر از عسل بود.

شما در این بازی روی نیمکت حضور نداشتید و به نظر می‌رسد همین موضوع باعث شده بود بازی را از بالا بهتر ببینید.

من روی پله‌ها بودم تا بتوانم با کادر فنی روی نیمکت بهتر و راحت‌تر حرف بزنم اما بعد از گل دوم پرسپولیس به من گفتند که به سمت دیگری بروم چون احتمال پرتاب اشیا از سوی هواداران تیم حریف وجود داشت اما قبول دارم که از بالا بازی را دیدن باعث می‌شود تا احاطه کاملی به جریان بازی داشته باشم و فکر می‌کنم بعضی بازی‌ها بد نیست که یکی از اعضای کادر فنی ما از بالا بازی را ببینند چون با این شرایط بهتر می‌توانیم نکات فنی بازی را ببینیم.

استقلالی‌ها معتقدند داور دربی به سود پرسپولیس سوت زده. شما این مسئله را قبول دارید؟

اگر عوامل انسانی را در نظر بگیریم همانگونه که مربیان و بازیکنان در زمین اشتباه می‌کنند داور هم یک انسان است و احتمال اشتباه دارد اما اگر یک بازیکن از پشت سر پیراهن بازیکنی را بکشد و اجازه حرکت به او ندهد آیا این مسئله کارت ندارد؟ چندین بار بازیکنان استقلال بازیکنان ما را از پشت متوقف کردند که حتی این حملات می‌توانست خطرساز هم باشد و به نظر من اشتباهات سهوی داور بیشتر به سود استقلال بود و تعجب می‌کنم که دوستان چرا چنین حرف‌هایی می‌زنند و اگر یک بار دیگر فیلم را ببینند متوجه خواهند شد که اشتباهات به سود کدام تیم بوده است.

با بردی که پرسپولیس در دربی به دست آورد قطعا انتظارات هواداران تیم‌تان بیش از پیش خواهد شد. نگران این نیستید که غرور باعث ناکامی پرسپولیس شود؟

قبول دارم اما کار ما تازه شروع شده اما باید پذیرفت که انتظارات هواداران از تیم بیشتر شده است.

برای بازی مقابل نفت تهران چندین بازیکن را به دلیل مصدومیت و محرومیت ندارید. فکر نمی‌کنید که این مسئله به ضرر پرسپولیس شود؟

این حرف من را به حساب تعصب به پرسپولیس بگذارید و اگر همه بازیکنان در دربی کارت می‌گرفتند و می‌بردیم این مسئله ارزشش را داشت تا به هوادارانمان خوشحالی هدیه کنیم و حتی اگر برای بازی با نفت بازیکن نداشته باشیم از امیدهایمان بازیکن می‌آوریم تا جای این بازیکنان را پر کند و از بازی دادن به بازیکنان جوان ابایی نداریم.

پرسپولیس می‌تواند روندی که آغاز کرده را در لیگ ادامه دهد؟

بعد از برد مقابل استقلال به همه تبریک گفتم اما مسئولیت همه ما دو برابر شده و ما 10 نفره از استقلال گل خوردیم و 10 نفره آنها را بردیم و تیمی با این شرایط نشان داده که پتانسیل 10 نفره بازی کردن را هم دارد. استقلال تیم بزرگ و خوبی است اما وقتی ما تیمی را اینگونه می‌بریم پس می‌توانیم تیم‌های دیگر را هم راحت‌تر ببریم هر چند که هیچ بازی ساده‌ نیست. تا همین جا هم امتیازهای راحتی مثل نفت مسجد‌سلیمان، سایپا و گسترش‌فولاد را از دست داده‌ایم اما وظیفه ماست که خوب تمرین کنیم و باید مسئولیت پذیری در تیم ما موج بزند. بعد از برد مقابل استقلال وقتی وارد رختکن شدم بازیکنان آنقدر دویده بودند که نای خوشحالی کردن نداشتند و من به آنها گفتم خجالت بکشید این رختکن یک تیم برنده نیست که بازیکنان با همین صحبت‌های من به خوشحالی پرداختند که این مسئله باعث می‌شود انسجام در پرسپولیس بیشتر شود و الان شرایط به گونه‌ای شده که کسی نمی‌گوید من بازی کردم یا نه و همه مثل برادر همدیگر را در آغوش می‌گیرند و این یک نکته مثبت برای تیم ماست.

فردا پرسپولیس در جام حذفی باید در سیرجان به مصاف گل‌گهر برود. این تیم تاکنون دو تیم لیگ‌برتری را از جام حذفی حذف کرده. نگران نیستید که این اتفاق گریبان تیم شما را بگیرد؟

البته تیم گل‌گهر یک بازی با پارسه در تهران داشت که من این بازی را از نزدیک دیدم و باید بگویم تیم سیرجانی یک تیم خوب است که بی‌جهت تا اینجای جام حذفی بالا نیامده اما در فوتبال و بخصوص در جام حذفی هر اتفاقی قابل رخ دادن است و شرایط بازی‌های حذفی با لیگ برتر کاملا فرق دارد اما ما اهدافی در نظر داریم و برای همین اهداف به سیرجان می‌رویم تا کار خودمان را بکنیم و فکر می‌کنم بازیکنان اگر خودشان باشند کار سختی در سیرجان نداریم و اما اگر بازیکنان بیشتر از توان بازی کنند که فکر نمی‌کنم گل‌گهر تیمی باشد که ما را دچار دردسر کند.

منبع: فارس