۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
مشهدی عباسی:

برخی‌ها از رأفت نظام سوءاستفاده می‌کنند

وی اضافه کرد: تا بحث فتنه مطرح می‌شود موضوع سیاسی می‌شود بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم به خاطر همین بحث فتنه و نادانی برخی سیاست‌مداران بوده است.
کد خبر : ۲۱۰۵۸۳
صراط: نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ چه دلیلی دارد کسی که در فتنه دست داشته بخواهد وزیر شود برخی‌ها از رأفت نظام سوءاستفاده می‌کنند.

حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (5آذر 93) در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، گفت: بحث‌هایی مطرح شده که لازم است در این جلسه دفاع کنیم. از هجمه‌هایی که یکی دو ماه گذشته علیه مجلس صورت گرفته است.

وی افزود: ملت شریف ایران لازم است بدانند که در زمان انتخاب شدن اوباما به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا تحلیلی را تحویل او داد که در رابطه با ایران نیز مباحثی در آن وجود داشت.

عباسی تصریح کرد: سازمان سیا در رابطه با ایران به اوباما گفته بود که به نحوی برنامه‌ریزی کند تا در پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش چالشی به نام ایران برای آمریکا وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: تا بحث فتنه مطرح می‌شود موضوع سیاسی می‌شود بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم به خاطر همین بحث فتنه و نادانی برخی سیاست‌مداران بوده است.

عباسی تأکید کرد:‌ بعد از بحثی که سازمان سیا به اوباما مطرح کرد فتنه 88 ایجاد می‌شود و این فتنه باعث نا امنی تهران شد.

وی اضافه کرد: سیا باز تأکید می‌کند که فرصت هست تا از راه اپوزیسیون به ایران ضربه بزنیم. یک نادانی باعث شد تحلیل سیا عوض شود و فشارهای تحریمی که امروز وجود دارد اثر فتنه است.

این نماینده مجلس گفت: اگر اینکه من با فرد اصلاح‌طلبی نشستم و گفتند با فتنه‌گران نشسته‌ای اشتباه است ولی کسی که فتنه‌گری‌اش محرز شده را نمی‌توان نادیده گرفت.

عباسی خاطرنشان کرد:‌ چه دلیلی دارد که یک فتنه‌گر بیاید و بخواهد وزیر شود کسی که اساتید و دانشجویان را علیه نظام شورانده است کسی که به دنبال براندازی نظام بوده است. برخی‌ها از رأفت نظام سوءاستفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد:‌اگر نمایندگان مجلس به این نتیجه رسیدند فردی صلاحیت ندارد که وزیر شود نباید جنجال کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: توقع داشتیم رئیس‌جمهور که به دنبال تعامل و وحدت است مباحثی را که باعث زیاد شدن فاصله و از بین بردن وحدت می‌شود را مطرح نمی‌کرد.

عباسی اظهار داشت: فرجی دانا نزدیک به 110 رأی مثبت از مجلس گرفت ولی بعد آن مجلس را زیر سؤال بردند لااقل با موافقان خودتان درست برخورد کنید.

وی اضافه کرد: برخی از دوستان همکار صحبت‌هایی می‌کنند که مجلس را زیر سؤال می‌برد باید به این مباحث توجه کرد تا باعث سوءاستفاده دشمنان نشود.

مشهدی‌عباسی با اشاره به نقاط ضعف گزینه پیشنهادی وزارت علوم، گفت: عدم تعامل با مجلس یکی از ضعف‌های فرهادی بوده است که امیدواریم ترمیم کند، مدتی که زحمت سازمان هلال احمر را داشت گزارشی از وی ندیدیم، ما می‌گوییم دولتمردان گزارش عملکرد به مجلس بدهند تا عملکرد مثبت آنها را به مردم بگوییم ولی در سازمان هلال احمر ظهور و بروزی ندیدیم، فرهادی فقط یک جلسه در روزهای اول با کمیسیون اجتماعی داشت.

وی افزود: امیدواریم در وزارت علوم فرهادی به این مسائل توجه کند و تعامل با مجلس مورد توجه قرار بگیرد.

مشهدی‌عباسی ادامه داد: در بحث بورسیه نیز جار و جنجال بسیاری به پا شده است به طوری که برخی از خانواده‌های شهدا می‌گویند که با آنها برخورد شده است، ما می گوییم دولتمردان در کارها با نمایندگان مشورت کنند، اگر کسی تخلف کرده باید برخورد شود ولی در حال حاضر به خانواده شهدا اجحاف می شود.

وی با بیان اینکه نظام باید با افراد فعال در فتنه برخورد کند، گفت: نمی‌گوییم این افراد را بازداشت کنید زیرا نظام ما نظام رئوفی است ولی حداقل این افراد جریمه شوند و پست نگیرند.

مشهدی‌عباسی خطاب به گزینه پیشنهادی وزارت علوم اظهار داشت: بحث نظارت بر تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد و پیام نور باید مورد توجه قرار گیرد، شما کار بزرگ و سنگینی پیش رو دارید در حال حاضر در بحث رشته‌ها آمایش نداریم و باید این مسئله را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود:‌امروز ما چقدر تحصیلکرده بیکار داریم؟ چه آمایش سرزمینی داریم که برخی رشته‌ها را حذف کنیم؟ تحصیلکردگان مقاطع دکترا و ارشد وضعیت اشتغال نامناسب دارند و در وزارت علوم به این موضوع توجه نشده است.

وی افزود:‌دانشگاه‌ها می‌توانند اثرات مثبت بر فرهنگ جامعه داشته باشند و از نشریات تا مباحث مختلف را مطرح کنند به طوری که پس از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل از نظر اخلاقی و دینی و علمی از شاخص‌های قبلی بالاتر باشد.

مشهدی‌عباسی با بیان اینکه برخی اساتید دانشگاه تبلیغ دین‌های انحرافی را در کلاس‌‌ها دارند، گفت: این مسائل باید به شدت نظارت شود. متأسفانه برخی مسائل را در دانشگاه ها می‌بینیم که ناراحت هستیم.

وی با اشاره به ضرورت تعامل دولتمردان با مجلس، گفت: وزرا و سازمان‌ها باید ارتباط بیشتری بانماینده‌ها داشته باشند زیرا نماینده‌ها حرف ملت را می زنند و زبان مردم هستند. امیدواریم به این مسائل توجه شود تا شاهد توسعه ارتباط وزارت علوم با کمیسیون‌های مختلف به خصوص کمیسیون آموزش و تحقیقات باشیم.
منبع: فارس