۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
عدم سیاه‌نمایی و خارج بودن از حلقه‌های تندروی مشارکتی

دلایل نادران برای موافقت با فرهادی

نماینده مردم تهران در مجلس جرم فتنه‌گران را امیدوار کردن دشمن به ایجاد و استفاده از شکاف‌های اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: تحریم بیمه‌ها، تحریم نفتکش‌ها و تحریم‌های دیگر به دلیل همین امیدواری‌های دشمن ناشی از فتنه 88 بود.
کد خبر : ۲۱۰۵۸۷
صراط: نماینده مردم تهران در مجلس مدیریت فرهادی در هلال‌ احمر را نکته مثبت وی خواند و گفت: ایشان نسبت به دوره ماقبل خود سیاه‌نمایی نکرد و ضعف‌های آن دوره را رسانه‌ای نکرد و این به معنی اعتدال است.

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) در صحن علنی مجلس در موافقت با محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم خط قرمز مجلس در مواجهه با مدیریت‌های کلان را فتنه برشمرد و با تاکید بر اینکه نمایندگان اسیر حاشیه‌سازی نخواهند شد، گفت: دو نکته مثبت در سوابق آقای فرهادی وجود دارد که اول مدیریت اخیر ایشان در هلال احمر است که نسبت به دوره قبل از خود سیاه‌نمایی نکردند.

وی افزود: نه به این معنا که در دوره پیشین مدیریت هلال احمر ضعفی نبوده است بلکه از آنجا که می‌خواست حرکتی رو به جلو داشته باشد آن ضعف‌ها را رسانه‌ای نکرد و این یعنی اعتدال.

نادران خارج بودن از حلقه‌ تند‌روی مشارکتی و غیرمشارکتی برخلاف گزینه‌های قبلی پیشنهادی را نکته مثبت دوم فرهادی خواند و ادامه داد: فرهادی به علت تندروی‌های اصلاح‌طلبان در مجلس ششم نتوانست در دور دوم ریاست جمهوری آقای خاتمی به مجلس معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان بابت رای اعتماد خود به فرهادی هیچ توقعی از وی نخواهند داشت، گفت: اگر آقای رئیس‌جمهور یک مورد را سراغ دارند که مجلس بابت آرای رای اعتماد یا عدم رای اعتماد مطالبه‌ای از ایشان داشته‌است بیاید و علنی پشت تریبون بگوید.

نماینده مردم تهران در مجلس جرم فتنه‌گران را امیدوار کردن دشمن به ایجاد و استفاده از شکاف‌های اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: تحریم بیمه‌ها، تحریم نفتکش‌ها و تحریم‌های دیگر به دلیل همین امیدواری‌های دشمن ناشی از فتنه 88 بود.

نادران سران فتنه را شریک جنایت جنایتکاران بین‌المللی برشمرد و اظهار داشت: آنها در نتیجه فتنه 88 تصور کردند می‌توانند با ترک میز مذاکرات به اهداف خود دست یابند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: انتظار داریم سیاست‌های وزارت علوم تغییر کند. همانطوری که از فرجی دانا خاضعانه تقاضا کردیم که شما خود وزارت را اداره کن نه اینکه شما را اداره کنند.

وی با درخواست از فرهادی برای انتخاب مدیران و مشاوران از کسانی که موجب عدم بازداشت شرایط سال 88 می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر این باید معاونان از میان کسانی انتخاب شوند که پیشرفت و توسعه علمی را در دانشگاه‌ها به بار آورند.

وی به جلسات خصوصی فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها با فرهادی اشاره کرد و بیان داشت: فرهادی در این جلسات عنوان کرد که من سرباز ولایت هستم و دست سربازان ولایت را می‌بوسم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در مورد بورسیه‌ها به ویژه کسانی که در حق آنها ظلم شد می‌خواهیم که ملاک عمل آقای فرهادی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد و وزارتخانه از سیاسی‌تبازی و تحت تاثیر گروه‌ها قرار گرفتن بری باشد.

وی با یادآوری سابقه وزارت علوم فرهادی افزود: امروز ایشان پخته‌تر شده و حتما این وزارتخانه را که اکنون حوزه بهداشت از آن جدا شده است، بهتر اداره می‌کند.

نادران رای مجلس را رای موافق و مشروط برشمرد و گفت: تا زمانی که آقای فرهادی سرباز ولایت هستند و قانون ملاک تصمیم‌گیری ایشان بوده رای ما باقی است اما اگر دوباره این وزارتخانه گرفتار جریان‌هایی شود که بخواهند به آن طمع کنند ما با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم.

نادران در پایان از نمایندگان خواست به حاشیه‌سازی‌ها اعتنا نکنند.
منبع: فارس