۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰

اکرمی: ثابت کردیم اهل مذاکره‌ایم

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به مذاکرات کشورمان و 1+5 اشاره کرد و گفت: امروز توانسته ایم اتهام اسلام هراسی و ایران هراسی بدخواهان را از بین برده و به دنیا ثابت کنیم که اهل مذاکره‌ایم.
کد خبر : ۲۱۰۶۱۷
صراط: حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به تبیین مذاکرات هسته‌ای پرداخت و اظهار داشت: به همه ثابت کرده‌ایم که اهل مذاکره و نرمش قهرمانانه هستیم.
 
وی ادامه داد: امروز توانسته‌ایم آن کسانی که به ما اتهام اسلام‌هراسی می‌زدند را خلع سلاح کنیم.
 
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری خاطر نشان کرد:‌ دنیا بداند ما اهل مذاکره هستیم و 1+5 باید شرایط ما را بپذیرد.
 
اکرمی با مفید خواندن این مذاکرات گفت: اگر لغو تحریم‌ها انجام می‌شد بسیار مناسب بود و اگر لغو تحریم‌ها انجام می‌گرفت از تمدید بهتر بود.
 
وی در ادامه به تبیین مذاکره میان ایران و 1+5 به ویژه آمریکا پرداخت و گفت: اصل مذاکره را لازم می‌دانم چرا که 35 سال از قطع رابطه با غرب می‌گذرد و البته زمانی باید ارتباط برقرار شود؛ ما فقط نمی‌توانیم با اسرائیل ارتباط برقرار کنیم.
 
این عضو جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: 35 سال از تقابل ایران و غرب می‌گذرد و برای رسیدن به تفاهم نیازمند زمان هستیم و باید بر اساس مبنای خود مذاکره کنیم.
 
اکرمی خاطرنشان کرد: این مذاکرات میان ایران و 1+5 بویژه آمریکا را در یکسال اخیر برای رفع تقابل مفید می‌دانم.
 
وی همچنین دخالت‌های برخی کشورها در به اتمام نرسیدن مذاکره را تاثیرگذار دانست و افزود: برخی کشورها همچون اسرائیل و عربستان فشارهایی را می‌آورند ولی ما به دنیا ثابت کردیم که اهل مذاکره هستیم.
 
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری همچنین درباره اینکه آیا می‌توان به آمریکا اعتماد داشت یا خیر؟ نیز گفت: آمریکا هم مانند هر کشوری وجهه حقیقی و حقوقی دارد که باید مورد لحاظ قرار گیرد.
 
اکرمی تصریح کرد: ما از نظر حقیقی آمریکا را همانند همیشه دشمن خود می‌دانیم ولی از نظر حقوقی باید ارتباط برقرار کنیم؛ اگر روزی مذاکره با غرب ثمر هم بدهد باید نگاهمان نسبت به دشمن با احتیاط باشد.  
 
رفتار دولت بحرین با شیخ عیسی قاسم ناپسند است
 
این عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه درباره شرایط کشور بحرین و اقدام دولت این کشور نسبت به شیخ عیسی قاسم گفت:‌ دولت بحرین وابسته به بیگانه است و پایگاه‌های خود را در اختیار بیگانگان قرار داده است.
 
اکرمی رفتارهای دولت بحرین را غیر قابل قبول دانست و افزود: دولت بحرین به خواسته مردمش بها دهد.
 
وی اضافه کرد: در امور داخلی بحرین دخالتی نمی‌کنیم اما این رفتارها بویژه با شیخ قاسم را ناپسند دانسته و تقبیح می‌کنیم.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه در خصوص تجهیز کرانه باختری، گفت: رهبر معظم انقلاب در جریان غزه هم روی این محور تاکید داشته‌اند.
 
اکرمی ادامه داد: مردم کرانه باختری رود اردن نیز باید همانند مردم غزه مجهز و مسلح شوند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز