۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰

سرانجام بیمه خبرنگاران به کجا رسید؟

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیمه خبرنگاران به منظور کاهش مشکلات این قشر تا پایان سال ۹۴ تعیین تکلیف می‌شود.
کد خبر : ۲۱۰۶۱۸
صراط: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیمه خبرنگاران به منظور کاهش مشکلات این قشر تا پایان سال ۹۴ تعیین تکلیف می‌شود.

حجت‌الاسلام حجت‌الله نیکی‌ملکی با اشاره به اینکه خبرنگاران قشر فرهیخته و زحمتکش جامعه هستند که باید مورد توجه قرار گیرند اظهارداشت: خبرنگاران همیشه و در همه جا حضور دارند و در پوشش اخبار و اطلاع رسانی به دیگران تلاش می‌کنند که باید در این راستا اقداماتی برای این افراد انجام شود.

وی افزود: بیمه خبرنگاران باید محقق شود و این مهم با برنامه‌ریزی و اتخاذ سیاست‌های لازم می‌تواند مشکلات خبرنگاران را رفع کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی تصریح کرد: خبرنگاران باید از نظر علمی در سطح بالایی باشند و کلاس‌های آموزشی برای این افراد برگزار شود، برگزاری جلسات توجیهی و معرفی خبرنگاران برتر در دستور کار قرار گرفته شود.

حجت‌الاسلام نیکی‌ملکی با اشاره برگزاری نمایشگاه مطبوعات گفت: امسال نمایشگاه مطبوعات و ثبت نام آن از طریق سایت انجام شد و اگر با دید منصفانه به آن نگاه کرد باید گفت نمایشگاه در سطح خوبی برگزار شده است.

وی افزود: نباید این انتظار را داشت که نمایشگاه مطبوعات مانند نمایشگاه کتاب باشد و استقبال از آن نیزمانند نمایشگاه کتاب، باید تلاش شود با برنامه‌ریزی بتوانیم مشکلات این بخش را نیز رفع کنیم.

مشاور و زیرفرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: باید تلاش کنیم مکان برگزاری نمایشگاه از مصلای تغییر کرده و مکان جدیدی برای برپایی نمایشگاه دائمی درنظر گرفته شود، اگر این مهم اتفاق بیفتد بیش از 95 نمایشگاه از مصلای خارج می‌شود و به مکان دیگری منتقل می‌شود.

حجت‌الاسلام نیکی‌ملکی با اشاره به کمبود بودج در این بخش گفت: ارشاد اسلامی دارای سهم بسیار ناچیزی از اعتبارات بوده که با این مبلغ نمی توان مشکلات این بخش را رفع کرد.

وی افزود: بودجه 5 میلیارد و 700 میلیون ریالی برای این بخش که ادارات و بخش‌های دیگری را به عنوان زیر مجموعه خود دارد بسیار ناچیز بوده که با توجیهات دقیق بودجه مورد نیاز در خواست شده که امیدواریم این مهم تحقق پیدا کند.

منبع: تسنیم