۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

اروپا رای‌گیری درباره فلسطین را عقب انداخت

اتحادیه اروپا رای‌گیری درباره به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی را تا ۱۸ دسامبر به تعویق انداخت.
کد خبر : ۲۱۰۶۳۴
صراط: اتحادیه اروپا قصد دارد رای‌گیری درباره به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی را به خاطر اختلاف بر سر عبارت‌‌بندی این لایحه، تا ماه آینده میلادی به تعویق بیاندازد.
 
به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، اتحادیه اروپا هفته جاری این اقدام را مورد بررسی قرار می‌دهد و رای‌گیری درباره آن 18 دسامبر انجام می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، احزابی که این اقدام را پیشنهاد کرده‌اند بر این باورند این کار می‌تواند به توافق صلح با اسرائیل منجر شود. از طرفی، حزب مردم اروپا که خواستار به تعویق افتادن رای‌گیری درباره این موضوع شده، قصد دارد به رسمیت شناختن دولت فلسطینی را به دستیابی به راه‌حل تشکیل دو دولت از طریق مذاکرات صلح با اسرائیل، مشروط سازد.
 
یک مقام فلسطینی در این رابطه گفت، احزاب راست اتحادیه اروپا خواستار متنی مشابه تصمیم اسپانیا هستند که اعلام کرده بعد از توافق صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها، رسما دولت فلسطین را به رسمیت می‌شناسند.
 
به دنبال تصمیم سوئد برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین و همین طور رای‌گیری نمادین انگلیس، اسپانیا و ایرلند درباره این موضوع، پارلمان اروپا نیز قرار بود مسئله به رسمیت شناختن دولت فلسطین را پنج‌شنبه (فردا) به رای گذارد که به خاطر برخی اختلافات، رای‌گیری در این باره به ماه آینده میلادی موکول شده است.
منبع: فارس