۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

امیر داعش در المحبوبیه کشته شد +عکس

خبرنگار العربیه روز چهارشنبه از کشته شدن سنان متعب، امیر داعش به همراه 24 تن از اعضای این گروه در منطقه "المحبوبیه" واقع در غرب هیت خبر داده است.
کد خبر : ۲۱۰۶۵۰
صراط: خبرنگار العربیه روز چهارشنبه از کشته شدن سنان متعب، امیر داعش به همراه 24 تن از اعضای این گروه در منطقه "المحبوبیه" واقع در غرب هیت خبر داده است.

امیر داعش کشته شد +عکس
این در حالی است که نیروهای عراقی طی چند روز گذشته به کمک عشایر سنی توانستنه اند، آخرین دژهای گروه تندرو داعش را در منطقه هیت، به کنترل خود درآوردند.
 
در همین حال شیخ نعیم آلگعود، یکی از شیوخ قبیله آلبونمر، از آزادسازی کلمل منطقه "هیت" از وجود "تروریست های " داعش خبر داد.

گفتنی است که منطقه "هیت" در 70 کیلومتری شمال شهر رمادی واقع شده است. این منطقه استراتیژیکی تنها 190 کیلومتر با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد.
 
شیخ نعیم الگعود، بزرگ قبیله آلبونمر در تماسی تلفنی با تلویزیون العربیه، گفت: "این منطقه از مهم ترین مناطق و سنگر اصلی تروریست های داعش به شمار می رفت به همین دلیل آنها برای حفظ این منطقه از هیچ تلاشی فرو گذار نماندند از بسیج نیروهای تروریستی از دیگر مناطق تا مین گذاری های گسترده به صورت تله های انفجاری، به این نیت که این منطقه را گورستان قبیله آلبونمر کنند. اما فرزندان این قبیله به کمک نیروهای عراقی این منطقه را به گورستان داعش تبدیل کردند".
 
وی افزود: "اکنون جنگجویان قبایل و نیروهای عراقی در منطقه "الزخیخه" مستقر شدند و آزاد سازی این منطقه به معنای آزاد سازی کامل منطقه "هیت" به شمار می رود" .
 
گروه داعش در حال حاضر بخش های وسیعی از عراق و سوریه را تحت کنترل خود دارد.
 
علیرغم عملیات ارتش عراق که با پشتیبانی حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا علیه این گروه در جریان است، پیکارجویان داعش تقریبا کنترل تمام استان انبار را در اختیار دارند.
 
در اوایل ماه جاری ریش سفیدان قبیله ای گفتند که صدها نفر از اعضای قبیله ال بو نیمر توسط پیکارجویان داعش کشته شدند.