۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱

شهردار در چین، بی آبرویی در ارومیه/جام در ارومیه ماند

در حالی که حضرت پور در هایکو چین به سر میبرد، بازی های فوتسال شهرداری های کلانشهر های ایران به صورت مفتضحانه ای در ارومیه به پایان رسید.
کد خبر : ۲۱۰۶۷۶
صراط: "گل بود به سبزه نيز آراسته شد" مثال عيني بلبشور بازار مسابقات فوتسال شهرداري هاي كلانشهرهاي كشور است كه در سايه برخی بی تدبیری ها به فضاحت كده اي براي نمايش سرافكندگي فوتبال اروميه تبديل شد.

وقتي كه مسوولين شهرداري و متوليان ورزش مجموعه مديريت شهري سينه جلو داده و پز تصاحب ميزباني مسابقات فوتسال شهرداري هاي كلانشهرها را مي دادند مي شد حدس زد اروميه در طول مدت برگزاري مسابقات با حواشي عجيبي دست و پنجه نرم خواهد كرد.

حال اين قضيه به كنار كه تيم فوتسال شهرداري اروميه با تيم منتخب ليگ استان و كارمندان ساير ادارات وسازمان ها در اين مسابقات حضور يافت، آن چيزي كه بيشتر از همه شان شهر اروميه را پايين آورد آخرين روز برگزاري مسابقات بود كه در فينال اين رقابت هاي افسارگسيختگي حواشي در قالب توهين هاي لجام گسيخته سبب شد نه تنها هزينه برگزاري اين مسابقات به كلي پايمال شود بلكه اين مسابقات به اولين تورنمنتي در طول تاريخ ورزش جهان تبديل شود كه هيچ تيمي صاحب كاپ قهرماني نشد.

قضيه از اين قرار است كه در روز فينال اين مسابقات مصطفي ميلاني به عنوان مسئول ورزش محلات سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري اروميه لباس قضاوت این ديدار را به تن مي كند و به عنوان سرداور مسابقه فينال بين تيم هاي مشهد و تهران در سوت بازي مي دمد اما 12 دقيقه طول نمي كشد كه با يك اعتراض به اشتباه داوري جو بازي به شدت متشنج شده و كار به درگيري و كتك كاري تيم ها و دخالت مستقيم پليس مي انجامد.

 

اما در طول برگزاري سه روزه اين مسابقات حواشي جالبي متن اين تورنمنت 13 تيمه را تحت تاثير قرار داد:

1)    عدم دعوت از داوران آذربايجان غربي

اين مسابقات در حالي با فرجام ناخوشايند به پايان رسيد كه هيچ يك از داوران فوتسال استان براي قضاوت در اين رقابت ها دعوت نشده بودند و تنها علي تقي زاده قضاوت چند ديدار را برعهده داشت كه آن هم در يكي از ديدارها با عدم تشخيص درست، نه تنها تيم اروميه را حذف كرد بلكه كفر تماشاگران را نيز درآورد.

2)    هيات فوتبال اروميه از هيچ چيز خبر ندارد

اين تورنمنت درحالي برگزار شد كه هيات فوتبال اروميه بعنوان عالي ترين نهاد فوتبالي شهرستان اروميه هيچ دخالتي در برگزاري اين مسابقات نداشت.

3)    وقتي جاي بزرگ و كوچك عوض مي شود

خيلي از بزرگان معتقدند كه با اختراع تراكتور، احترام كوچكترها به بزرگترها تحت الشعاع مونتاژ لاستيك كوچك در جلو و لاستيك بزرگ در انتهاي تراكتور قرار گرفت. اگر اين فرضيه اثبات نشده را درست قلمداد كنيم بازهم به ناچار به روز فينال تورنمنت فوتسالي شهرداري هاي كلانشهرها مي رسيم. محمود نصيرلو كه داور بين المللي فوتسال ايران است و سابقه قضاوت در فينال جام جهاني كوچك "گرندپريكس" را در كارنامه دارد روز فينال و در مسابقه بين تيم هاي مشهد و تهران بعنوان كمك مصطفي ميلاني در پست داور دوم ايفاي نقش كرد. اين درحالي است كه نصيرلو داور بين المللي است و ميلاني مدرك داوري درجه دو را دارد و هنوز داور ملي نيز نيست!

4)    برنامه ريزي نامناسب مسابقات

اين مسابقات قرار بود در دو گروه شش تيم برگزار شود كه بعدها در سه گروه چهار تيمي برگزار شد و سپس حتي دور دوم كه قرار بود حذفي برگزار شود بازهم قرعه كشي شد. كجاي دنياي فوتبال، چندين بار در طول برگزاري مسابقات برنامه بازيها عوض مي شود؟ آيا اين كار عقلاني و منطقي است؟

طبق بررسي هاي صورت گرفته نزديك چند ميليارد ريال براي برگزاري اين مسابقات هزينه شد. آيا عقلاني است مسابقاتي كه با اين هزينه كرد آنچناني برگزاري مي شود بدون تعیین قهرمان به پایان برسد؟
اما رسول اصغرزاده که در سالن مسابقات مشغول تماشای بازی فینال بود در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیـه  گفت: دیدار فینال این مسابقات مابین تیمهای شهرداری تهران و مشهد برگزار می شد که تیم شهردرای تهران در اعتراض به تصمیم داور زمین بازی را ترک کرد که این موضوع باعث شد بازی متوقف شود.
وی ادامه داد: پس از ترک بازی توسط تیم شهرداری تهران، تیم شهرداری مشهد همچنان در زمین بود که با توجه به اینکه بیشتر از وقت قانونی بازی گذشت دیدار فینال این مسابقات نا تمام ماند.
وی اظهار کرد: چنین اتفاقاتی در ورزش رخ می دهد و هیات داوران باید در مورد آن تصمیم گیری می کرد که البته من پس از این ماجرا از سالن خارج شدم و در جریان تصمیمات گرفته شده نیستم.

اصفرزاده گفت: داور فینال مسابقات شهرداری های کلانشهر های کشور از دوران بین المللی کشور بود و این دیدار از نظر داوری مشکلی نداشت.

در آخر بايد بگوئيم مسئولين بسيار براي نگه داشتن جام قهرماني سي ميليون ريالي در اروميه تقلا مي كردند اما با حذف اروميه از مسابقات فوتسال اين آرزو بر دلشان ماند اما با عدم تعيين تيم قهرمان و سرافكندگي روز فينال آفتاب خوش شانسي برايشان طلوع كرد و جام در اروميه ماند.

شنیده ها حاکمی از آن است که به اعلام گمیته انظباطی مسابقات بازی فینال 25 روز بعد مجددا تکرار میشود. البته به احتمال زیادی بازیکنان خاطی از حضور در این بازی محروم می شوند.

منبع: ندای ارومیه
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳
۰
۲
عقد اخوت نبستید
ولی
حقد و کینه عجیبی نسبت به قالیباف دارید
طوری تیتر میزنید گویا منظورتان شهردار تهران هست