۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷

تاکیدنعمت‌زاده‌برمذاکره‌باشرکای‌قوی‌خارجی

دبیر دومین کنفرانس بین المللی صنعت خودرو گفت: بستر سرمایه گذاری و شرایط کشور در حوزه همکاریهای مشترک بین المللی در چارچوب سند استراتژی خودرو از جمله محورهای اصلی این کنفرانس است.
کد خبر : ۲۱۰۶۸۵
صراط: به نقل از "شاتا" ساسان قربانی افزود: بر این اساس،  ارتقای کیفی محصولات داخلی و نیز توجه ویژه به ساخت داخل و تنوع و همکاریهای مشترک در پلت فرمها در این کنفرانس مورد توجه ما خواهد بود.

 قربانی شرکت کنندگان قطعی این همایش را حدود 500 نفر عنوان کرد و گفت : بیشترین مهمانان شرکتهای خودرو سازی و قطعه سازی ازکشورهای فرانسه با 70 میهمان ، چین با 62 نفر،  ترکیه با 58 نفر ، کره با 47 نفر ، ژاپن با 37 نفر ، آلمان با 31 نفر و ایتالیا با 24 نفر هستند.

وی با اشاره به شرکت 17 سفیر از کشورهای خارجی افزود : آمارها نشان دهنده رشد دوبرابری شرکت کنندگان نسبت به دور اول برگزاری است.

قربانی  توسعه و حمایت از صنعت قطعه سازی را زیر ساختی برای این صنعت برشمرد و اضافه کرد : دور از ذهن نیست که بسیاری از مذاکراتی که توسط شرکتها از قبل انجام شده در حاشیه این کنفرانس به نتیجه برسد.

عضو شورای سیاستگذاری خودرو همچنین این همایش را فرصتی ویژه برای شرکت کنندگان برای ملاقات با مقامات ارشد اقتصادی و صنعتی و آشنایی با فضای رقابتی حاکم بر کشور در این صنعت دانست.

به گفته وی مدیرانی از کشورهای فرانسه ، آلمان ، چین و احتمالا ژاپن سخنرانی خواهند کرد  و رییس سازمان سرمایه گذاری و معاون وزیر اقتصاد کشورمان ازجمله سخنرانان داخلی است که آخرین قوانین و دستورالعملهای سرمایه گذاری خارجی و تضامین موجود در داخل کشور را تشریح خواهد کرد.

قربانی تصریح کرد : رییس کل منطقه آسیا ، هندوستان و خاورمیانه و قائم مقام شرکت رنو و نیز عضو ارشد پژو وقائم مقام PSA  و نیز طرف قرار داد مرکز تست خودرو ایران و همکار خارجی این پروژه از آلمان  در دومین کنفرانس بین المللی صنعت خودرو حضور دارند.

وی با اشاره به وجوه تمایز اولین و دومین کنفرانس بین المللی صنعت خودرو گفت: برنامه های سند استراتژی صنعت خودرو تبیین می شود و حتی می توانیم بررسی کنیم که تا افق 1404 چند پلت فرم و با چه سبک مشارکتی خواهیم داشت .

 قربانی افزود : برندهای مشترک و همکاری های بین المللی ، میزان صادرات و قطعات خودرو ، تولید سالانه ، هدفگذاری صادرات خودرو در منطقه و همکاری های قطعه سازان با شرکای خارجی  در این همایش تبیین و ارائه می شود.

وی همچنین فضای این همایش را نسبت به سال قبل بر اساس توافقات صورت گرفته در مذاکرات وین بسیار مثبت تر از قبل عنوان کرد و گفت : احتمال بسیاری هست که برخی مذاکرات به نتایج نهایی برسد.

دبیر دومین کنفرانس بین المللی خودرو یادآور شد : مهندس نعمت زاده تاکید زیادی بر مذاکره با شرکای قوی خارجی دارد و بر این اساس در شورای سیاست گذاری خودرو هم تصریح شده که با شرکایی کار کنیم که با تلاطمات کوچک بین المللی و سیاسی فعالیت خود را با ما قطع نکنند.

وی تاکید کرد : سه موضوع کیفیت ، قیمت و خدمات و بعد تنوع و تحویل به موقع مهمترین انتظارت مشتریان است و در هر برنامه ای توجه شده که رضایت مندی مشتری و رقابتی کردن صنعت خودرو مورد توجه باشد .

قربانی  یادآور شد : مدیریت زنجیره تامین و آموزش نیروها باید به درستی باشد تا از لحاظ کمی و تیراژ تولید به اهداف مورد نظر که در همه دنیا مد نظر بوده است برسیم.

به بیان وی  ، در این روز ارائه استراتژی صنعت خودرو به دو زبان فارسی و انگلیسی و ارائه قوانین سرمایه گذاری در قالب کتابچه از ویژگیهای دومین همایش بین المللی صنعت خودرو است.

گفتنی است در  کنار برگزاری دومین کنفرانس بین المللی صنعت خودرو در روز 10آذرماه  در برج میلاد ، نمایشگاه قطعات خودرو نیز طی روزهای 8 تا 10 آذرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین الملی تهران برگزار می شود.