۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸

لاریجانی:پای مذاکره آمدن ایران با ابزار تحریم یک دروغ بزرگ است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ادعای غرب برای پای مذاکره آمدن ایران با ابزار تحریم یک دروغ بزرگ است و آن‌ها برای توجیه خود این حرف را می‌زنند.
کد خبر : ۲۱۰۷۳۶
صراط: دکتر علی لاریجانی در جمع بسیجیان استان یزد با تبریک سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام (ره) گفت: امیدوارم حرکتی که ایشان آغاز کردند همواره پایدار و رو به جلو باشد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در آغاز مشخص نبود که وظیفه بسیج چیست و حتی سپاه هم در آغاز کار بود اما تنها یک حس مسئولیت باعث تاسیس انقلاب شد.
 
وی ادامه داد: در آن زمان از طرفی گروهک‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده بودند و از طرفی هم حمله صدام جبهه جدیدی را برای انقلاب باز کرد و تمام کشورها به جزء 2 یا 3 کشور پشت صدام قرار گرفتند و در آن شرایط بسیج با ایده دفاع از انقلاب تاسیس و نخستین آزمون آن حضور در جبهه‌های سخت بود اما این آزمون‌ها به خوبی سپری شد و نشان داد که بسیج سرنوشت صحنه‌ها را عوض می‌کند.
 
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بسیج پس از جنگ به شکل‌های دیگری در عرصه‌ها حضور یافت تصریح کرد: اکنون بسیج در ادارات حضور پیدا کرده و بسیج دانشجویی، اساتید، صنوف مختلف بخشی از این ظرفیت بزرگ است و ابتدا کسی تصور نمی‌کرد که از دل بسیج چنین حرکت وسیعی بیرون بیاید.
 
دکتر لاریجانی با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ می‌دانند که در مقابل این ریشه مردمی هیچگاه توان تعرض به ایران را نخواهند داشت بیان کرد: امام با تاسیس بسیج مدرسه‌ای بزرگ تشکیل داد و بسیاری از مردم در آن حضور یافتند که این سرمایه بزرگی برای کشور است.
 
رئیس نهاد قانونگذاری افزود: بسیج یعنی متن مردمی که در حفظ ارزش‌های انقلاب همگرا هستند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شرایط، شرایط جنگی نیست گفت: چون ما درگیری‌هایی در صحنه منطقه‌ای داریم شاید آن‌ها تهدید کنند اما با ظرفیت وجود بسیج جرات چنین کاری را ندارند.
 
وی بیان کرد: در مسئله هسته‌ای تلاش آمریکا و غرب فشار به ایران برای دست کشی از این دستاورد ملی است اما آیا آن‌ها نمی‌دانند که هدف ایران تولید سلاح هسته‌ای نیست؟ من مطمئنم که آن‌ها می‌دانند هدف ما این نیست.
 
دکتر لاریجانی افزود: امام بر استقلال ملت تاکید داشتند که بعدی از آن استقلال سیاسی است و روحیه ایران برای ایستادن روی پای خود به دلیل توان تصمیم‌گیری است و این روحیه استقلال داشتن، روحیه پر ارزشی محسوب می‌شود.
 
وی افزود: آن‌ها با هراس بیداری و توجه مردم منطقه مسئله هسته‌ای ایران را بهانه کردند چون می‌ترسیدند که این ملت‌ها روی پای خود ایستادن را بیاموزند و می‌خواهند آن‌ها را در نظر و عمل محدود کنند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به خواست خدا ملت ایران در این راه با استقامت حرکت خواهد کرد و اجازه تحمیل اوامر آن‌ها را نخواهد داد.
 
وی گفت: مشکل آن‌ها ساختارهای انقلاب است و به همین دلیل هم هر روز بهانه‌ای می‌گیرند لذا ما باید آماده‌تر باشیم.
 
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه آن‌ها دیگر روبرو نمی‌شوند گفت: آن‌ها سعی دارند تا از طرف دیگری ضربه وارد کنند که نمونه آن تحریم‌هاست و ادعا می‌کنند که با تحریم‌ها ایران را پای مذاکره نشاندند در صورتی که ما قبل از تحریم هم مذاکره می‌کردیم.
 
دکتر لاریجانی گفت: پای مذاکره آمدن ایران با ابزار تحریم یک دروغ بزرگ است و دلیل آن‌ها برای این است توجیه اقداماتشان است.
 
وی افزود: ما باید ضمن مذاکره حواسمان به داخل باشد و اگر می‌خواهیم در مذاکرات موفق باشیم باید فضای تولید را مهیا کنیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه اصلی مسئولین باید رونق تولید باشد تصریح کرد: فروش نفت هنر نیست بلکه ظرفیت‌ سازی جدید با این منابع هنر است.
 
وی در پایان گفت: برخی اشکالات مدیریتی شرایط آبادانی را کند کرده و باید آن‌ها را شناسایی و رفع کنیم.