۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

رکود بازار خودرو پس از مذاکرات +جدول

بازار خودرو که روز های بی رونقی را سپری می کند بر اساس گفته های فعالان بازار خودرو با تمدید مذاکرات هسته ای بار دیگر به روند رکودی گذشته خود ادامه داد.
کد خبر : ۲۱۰۸۱۴
صراط: بازار خودرو که روز های بی رونقی را سپری می کند بر اساس گفته های فعالان بازار خودرو با تمدید مذاکرات هسته ای بار دیگر به روند رکودی گذشته خود ادامه داد.    
 
بسیاری از مشتریان خرید خودرو که اعتقاد داشتند باید تا پایان مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 منتظر ماند تا پس از آن برای خرید خودرو تصمیم گرفت با تمدید این مذاکرات بار دیگر در انتظار باقی ماندند.
 
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بر اساس ادعای فعالان بازار با آغاز دور پایانی مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 بازار خودرو که در شرایط رکودی به سر می برد بسیاری از مشتریان برای خرید و فروش خودرو دست نگه داشتند. بر مبنای این ادعا، مشتریان بازار خودرو انتظار داشتند با روشن شدن تکلیف مذاکرات هسته ای پای خودروسازان خارجی بار دیگر به ایران باز شود و به همین دلیل دایره انتخاب آنان تفاوت پیدا کند. موضوعی که با تمدید مذاکرات هسته به نظر می رسد همچنان باید انتظار آن را تا تکلیف نهایی مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 کشید. این انتظار در حالی به وجود آمد که قیمت ها در بازار خودرو پس از اتمام مذاکرات در هفته جاری تغییرات چندانی نداشت. بر این اساس فقط سه خودروی تندر-90، مگان و پژو 206 تیپ 5 بوده‌اند که با تغییر قیمت روبه‌رو شده و سایر خودروهای بازار نوسان قیمتی را ثبت نکردند. بنابراین تندر-90 با قیمتی معادل  44 میلیون و 500 هزار تومان به فروش ‌رسید که افزایش قیمت نیم میلیون تومانی داشت.
 
مگان که خودروی کمیاب بازار است با قیمتی معادل 110 میلیون تومان فروخته شد که حکایت از افزایش 6 میلیون تومانی این خودرو دارد. پژو 206 تیپ 5 به عنوان خودروی دیگری که در هفته جاری تغییر قیمت داشت 500 هزار تومان ارزان شد و  37 میلیون و 200 هزار تومان  فروش رفت.
 
پراید 131 قیمتی برابر با 19 میلیون و 900 هزار تومان داشت و مدل 132 هم 20 میلیون و 200 هزار تومان به فروش رسید.

بازار کسات خودرو پس از مذاکرات +جدول قیمت