۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰

اولین نشست ۶۰ کشور ائتلاف ضد داعش

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که مقامات خارجی از ۶۰ کشور که ائتلاف بین‌المللی علیه تکفیری‌های «داعش» را شکل داده‌اند، برای اولین بار هفته آینده در «بروکسل» پایتخت بلژیک تشکیل جلسه می‌دهند.
کد خبر : ۲۱۰۸۳۳
صراط: وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که مقامات خارجی از ۶۰ کشور که ائتلاف بین‌المللی علیه تکفیری‌های «داعش» را شکل داده‌اند، برای اولین بار هفته آینده در «بروکسل» پایتخت بلژیک تشکیل جلسه می‌دهند.

«جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: « "جان کری" وزیر خارجه آمریکا ریاست اولین نشست در سطح وزرا که قرار است روز 3 دسامبر (12 آذرماه) در مقر ناتو در بروکسل برگزار شود را برعهده خواهد داشت. وزرا قرار است درباره مکانیسم سیاسی تلاش‌های مشترک ما برای تضعیف و شکست داعش بحث و گفت‌وگو کنند».
 
طبق این گزارش، در این کنفرانس، آخرین به روزرسانی درباره اقدامات ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش در اختیار همپیمانان آمریکا قرار خواهد گرفت.
 
از ماه سپتامبر که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا راهبرد خود برای مقابله با داعش را مطرح کرد، حملات هوایی توسط هواپیماهای آمریکایی در عراق و سوریه صورت گرفته است که علیرغم آنکه دولت آمریکا مدعی است، داعش را هدف می‌گیرد اما غیرنظامیان نیز هدف این حملات قرار گرفته‌اند و تعداد زیادی از آنها جان خود را از دست داده‌اند.
 
علاوه بر آمریکا، کشورهای دیگری چون استرالیا، انگلیس، کانادا و فرانسه نیز حملات هوایی به اهداف داعش در عراق صورت داده‌اند.
 
کشورهای عربی چون عربستان سعودی، قطر، اردن و بحرین و امارات متحده عربی نیز در این حملات شرکت‌ کرده‌اند یا اینکه از کمپین حملات هوایی تحت رهبری آمریکا علیه داعش در سوریه حمایت کرده‌اند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز