۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴

تماس مشاور اوباما با رئیس‌جمهور یمن

کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت، مشاور امنیت داخلی و مقابله با تروریسم رییس‌جمهوری آمریکا در جریان تماسی تلفنی با رییس‌جمهوری یمن حمایت واشنگتن را از روند گذار سیاسی صلح‌آمیز در یمن ابراز کرد.
کد خبر : ۲۱۰۸۴۴
صراط: کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت، مشاور امنیت داخلی و مقابله با تروریسم رییس‌جمهوری آمریکا در جریان تماسی تلفنی با رییس‌جمهوری یمن حمایت واشنگتن را از روند گذار سیاسی صلح‌آمیز در یمن ابراز کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپاتنیک، در این بیانیه کاخ سفید آمده است: لیزا موناکو، مشاور امنیت داخلی و مقابله با تروریسم باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا بر تعهد واشنگتن نسبت به حمایت از روند گذار سیاسی صلح‌آمیز در یمن تاکید کرد.

در جریان این تماس تلفنی موناکو و عبد ربه منصور هادی، رییس جمهوری یمن درباره تلاش‌های یمن برای تدوین یک قانون اساسی جدید و آماده کردن تدارکات برای انتخاب یک دولت جدید بر اساس قانون اساسی جدید گفت‌و‌گو کردند.

در سال 2011 میلادی به‌ دنبال سرنگونی علی عبدالله صالح، رییس‌جمهوری وقت یمن در پی اعتراضات خیابانی طولانی‌مدت یک تغییر رژیم صلح‌آمیز در یمن صورت گرفت. عبد ربه منصور هادی که پیشتر معاون رییس‌جمهوری یمن بود به عنوان رییس‌جمهور جدید این کشور انتخاب شد. هادی متعهد تثبیت وضعیت کشور و تضمین یک دوره دو ساله گذار شد که در آن انتخابات پارلمانی و تصویب یک قانون اساسی جدید صورت می‌گیرد.

با وجود تلاش‌های مقامات یمن برای تثبیت وضعیت این کشور، یمن همچنان با چالش‌های بزرگ و متعددی همچون فقر، نرخ بالای بیکاری، فساد و حملات القاعده در جنوب این کشور مواجه است.

منبع: ایسنا