۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳

تشکیل پلیس‌شورای همکاری خلیج‌فارس

وزیران کشور عضو شورای همکاری خلیج‌ فارس قصد دارند تا از طریق ایجاد پروژه‌ پلیس خلیج فارس که به منزله یک اینترپل خلیج فارس باشد همکاری امنیتی میان خود را تحکیم بخشند.
کد خبر : ۲۱۰۸۷۵
صراط:  به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، عبداللطیف راشد زیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که وزیران کشور عضو این شورا در نشست خود در کویت که به ریاست محمد خالد الحمد الصباح، وزیر کشور کویت روز چهارشنبه تشکیل دادند برخی از موضوعات امنیتی مهم را مورد بررسی قرار دادند و در خصوص همکاری‌ و هماهنگی در زمینه‌های امنیتی مشترک و حمایت از ثبات کشورهای حوزه خلیج‌ فارس تصمیماتی را اتخاذ کردند.

در چارچوب اجرای تصمیمات این شورا، وزیران کشورهای عضو شورا ایجاد یک مرکز پلیس خلیج‌ فارس را مورد بررسی قرار دادند.

این وزیران همچنین دیدگاه‌های خود در خصوص ایجاد یک پروژه امنیتی مورد قبول را ارائه کردند و ضمن تاکید بر حمایت از این پیش نویس، سیاست خود در خصوص افزایش همکاری امنیتی مشترک میان کشورهای عضو شورا را اعلام کردند.

زیانی تصریح کرد: وزیران کشور شورای همکاری از تلاش‌های گسترده دستگاه‌های امنیتی کشورهای عضو شورای همکاری قدردانی کرده و بر ضرورت تحکیم اقدام امنیتی گروهی در این کشورها آن هم به منظور مبارزه با هرگونه اقدام جنایتکارانه‌ای که امنیت کشورهای حوزه خلیج‌ فارس را به خطر می‌اندازد، تاکید کردند.

از سوی دیگر، دبیرکل امور امنیتی در شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد قرار است مبارک الخییلی سرگرد اماراتی به عنوان رییس این مرکز پلیس تعیین شود و همگان بر این‌که ابوظبی مقر پلیس خلیج‌فارس باشد، با یکدیگر توافق کردند
منبع: ایسنا