۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱

وزیر ورزش: به توفیق نسبی رسیده ام

وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به شعارها ، رویکرد ها و استراتژی اصلی اولیه در عملکرد یکساله ام به توفیق نسبی در حوزه ورزش رسیده ایم .
کد خبر : ۲۱۰۸۸۰
صراط:  محمود گودرزی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از اماکن ورزشی کیش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه یکسال از حضور شما در حوزه ورزش می گذرد چه میزان در اجرای برنامه ها به موفقیت رسیده اید ؟ گفت : بخشی که متعلق به خود وزارتخانه بوده و آنچه که در برنامه های پیش بینی کرده بودیم انجام شده است .

وی افزود : آن بخش هایی که خارج از چارچوب های مورد نظر و بیرون از حیطه توانمندی ها و تشکیلات بوده موانعی بودند که سبب شده کندتر ازآن بخش هایی که در اختیار خود ما قرار داشته حرکت کنیم .

گودرزی تصریح کرد که در مجموع و با توجه به شعارهای داده شده در شروع کار ، رویکرد و استراتژی اصلی اولیه به توفیقات نسبی دست پیدا کرده ایم.



*10 درصداعتبار فدراسیون ها به ورزش همگانی اختصاص یافته است

گودرزی در پاسخ به سوال دیگر ایرنا در مورد توسعه ورزش همگانی و تاکید بر بعد فرهنگی ورزش و اینکه به چه میزان این امر محقق شده است اظهار داشت : به ورزش همگانی به عنوان یک عنصر فانتزی نگاه می شد از زمان تصدی این پست 10 درصد اعتبارفدراسیون ها به ورزش همگانی اختصاص داده شده است و یکی از شاخص های ارزیابی روسای فدراسیون ها پرداختن به ورزش همگانی وافزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته همگانی در رشته خودشان است .

وی توضیح داد: اختصاص 10 درصد اعتبار و کندن از ورزش قهرمانی و اضافه کردن به ورزش همگانی مقاومت هایی ایجاد می کند که خوشبختانه با توضیحات داده شده، روسای فدراسیون ها به این مقوله توجه کردند و برنامه عملیاتی شده است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت : در بحث عمومی معاونت ورزش همگانی هم به همین منظور و برای تحقق این شعار تاسیس شده است ، فعالیت هایی همچون راهپیمایی های عمومی ، دوچرخه سواری عمومی و همگانی در استان ها و شهرستان در پرونده این ورزش قرار دارد.

وی تصریح کرد که اگر بتوانیم سالانه و در دوره های مختلف 10 درصد اعتبارات را لحاظ کنیم تا به سهم نسبتا برابریا بیشتر از ورزش قهرمانی برسیم شعار ورزش برای سلامت تحقق پیدا کرده است .

گودرزی اضافه کرد : در بعد فرهنگی اینکه ورزش قدری عیان ، مشکلات آشکار و در راستای شفاف سازی حرکت شده و دادگاهی به همین منظور برای جلوگیری از نارسایی و بزه ها تشکیل شد ( کارت های فوتبالیست ها و مبلغ قرار داد ها ، پرونده های تبانی)همه در راستای فرهنگی کردن ورزش است ، فعالیت های شکلی و مستمری نیز در فدارسیون ها در حال انجام است ، مشکل فرهنگی ظرف سال ها شکل می گیرد و برای رفع آن باید سال ها زمان صرف کرد.



*ارتباط معاونت ورزش کیش با فدراسیون ها قوی تر شود

گودرزی در پاسخ به دیگر سوال ایرنا در مورد بالا بودن هزینه اعزام ورزشکاران به خارج از کشور و اینکه چرا کمتر از ظرفیت کیش برای میزبانی و اردوها در یکسال اخیر استفاده شده است اظهار داشت : باید این مساله را با آمار و ارقام از مسوولان کیش پرسید که این مساله صحت دارد یا خبر، البته یک دوره فطرت بخاطر آمادگی تیم ملی واعزام ورزشکاران به بازیهای آسیایی اینچئون و رقابت های پارالمپیک داشتیم ، در این مدت کیش پایگاهی برای اردوها و حضور ورزشکاران تیم های مختلف بوده است .

وی گفت : یکی از نکاتی که در دیدار با معاون ورزش و آموزش کیش مطرح شده این است که ارتباط با فدراسیون ها قوی تر شود و معرفی بهتری از جزیره و امکانات و اماکن موجود برای آنها صورت گیرد البته ضعف هایی هم در اردوگاه وجود دارد که تلاش می کنیم آن را توسعه داده و تقویت کنیم .



*باشگاه ها و لیگ ها طرف قرار داد بازیکنان هستند

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد ورزشکاران ناشنوا و اینکه سه مرحله پول دریافت نکرده اند و قرار دادهای بالایی همچون سایر ورزشکاران به ویژه حوزه فوتبال ندارند گفت : هیچ فدراسیونی با هیچ ورزشکاری قرار داد پولی ندارد ، قرار دادها متعلق به باشگاه ها و لیگ ها است که در واقع سهمی از در آمد لیگ به باشگاه اختصاص پیدا می کند و باشگاه طرف قرار داد بازیکن خواهد بود.

به گفته گودرزی ، این باشگاه ها باید حامیانی پیدا کنند ،متاسفانه باشگاه ها خیلی علاقمند نیستند بجز فوتبال حرفه ای سرمایه گذار ی کنند در نتیجه دریافتی ها کمتر است ، در آمد فدراسیون ها محدود است و اسپانسر ندارند و بیشتر متکی به اعتبارات دولتی هستند ، اعتبارات دولت هم صرفا می تواند مسائل جاری را پاسخگو باشد به ویژه با محدودیت های مالی که دولت با آن روبرو است .

وی اضافه کرد : اگر گشایشی دراعتبارات دولت بشود قطعا نشت آن اعتبارات ناشنوایان ، نابینایان ، جانبازان و معلولان و سایرین را تا حدودی تامین می کند در غیر اینصورت فشار برای همه وجود دارد ، بحث درآمد و حقوق آنها صرفا برای محدوده هایی معینی از زمان تعریف می شود ، رییس فدراسیون ناشنوایان همواره از حقوق بازیکنان خود دفاع می کند.

وزیر ورزش و جوانان که به منظور حضور در اختتامیه سومین دوره مسابقات قهرمانی فوتبال ناشنوایان آسیا – اقیانوسیه وارد جزیره کیش شده عصر امروز از برخی اماکن ورزشی کیش و محل برگزاری مسابقات بین المللی تنیس فیوچرز دیدن و با مسوولان ورزشی نیز گفت وگو کرد.

در این بازدید حسین جلالی معاون ورزش و آموزش کیش ، مسوولان هیات های ورزشی گودرزی را همراهی کردند.

اختتامیه سومین دوره مسابقات قهرمانی فوتبال ناشنوایان آسیا – اقیانوسیه فردا جمعه برگزار می شود.
منبع: ایرنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز