۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷

تقویت احتمال‌تغییرات‌مدیریتی‌دروزارت‌علوم

محمد فرهادی شنبه آینده به‌طور رسمی کار خود را در وزارت علوم آغاز می‌کند. او روز گذشته چندساعت پس از دریافت رای‌اعتماد در بهارستان، به شهرک‌غرب رفت و در بلوار خوردین، پا به ساختمان وزارت علوم گذاشت و در اولین اظهارنظر خود در مورد انتخاب تیم جدید برای وزارت علوم اظهار کرد: هر فردی بیاید تیم خودش را می‌چیند.
کد خبر : ۲۱۰۸۸۳
صراط:  محمد فرهادی در مورد اینکه کدام برنامه‌ها برایش اولویت بیشتری دارد، گفت: همه برنامه‌های آموزش، پژوهش، تولید علم، شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی و... اولویت دارند. وزیر جدید علوم در مورد استعفای برخی از معاونان گفت: همکاران علمی دانشگاهی ما کار خودشان را انجام می‌دهند. 

اظهارات فرهادی در شرایطی است که پیش از این بحث‌هایی در رابطه با استعفای معاونان وزارت علوم مطرح شده بود و همزمان شنیده‌ها حکایت از آن داشت که فرهادی نیز در صورت رای‌اعتماد در مجلس تمایل به همکاری با معاونان کنونی وزارت علوم ندارد و سعی دارد نیروهای خود را در این وزارتخانه مستقر کند. به‌طوری ‌که پیش از این پیرحسین کولیوند، یکی از مسوولان کنونی سازمان هلال‌احمر که گفته می‌شود در تمامی جلسات فرهادی با نمایندگان مجلس در کنار او حضور داشته است، عنوان کرده بود: «تیم مدیریتی جدید وزارت علوم با بهره‌گیری از استادان برجسته، نخبگان دانشگاهی و مشارکت حداکثری اعضای هیات علمی و با همفکری و تبادل آرا با نمایندگان تشکیل خواهد شد.»

وی افزود: «تجربه ارزشمند در وزارت علوم و اشراف و تخصص کامل به ضروریات دانشگاهی از ویژگی‌های برجسته دکتر فرهادی است.» وی با اشاره به استقبال نمایندگان مجلس از برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، خاطرنشان کرد: «در جلساتی که دکتر فرهادی با کمیسیون‌های تخصصی مجلس و نمایندگان داشت بر این نکته تاکید شد که تخصص، تجربه و اعتقاد افراد به نظام و انقلاب اسلامی از جمله معیارهای انتخاب تیم مدیریتی وزارت علوم خواهد بود.» کولیوند با اشاره به «مواضع شفاف و قاطع دکترفرهادی در برابر فتنه»، گفت: «در جلسات با نمایندگان مجلس و کمیسیون‌ها مواضع شفاف و قاطع دکترفرهادی درخصوص فتنه مورد تقدیر و تحسین نمایندگان قرار گرفت.»

حالا به نظر می‌رسد، فرهادی عزم جدی‌ای برای تغییر معاونان وزارت علوم دارد. اما چه‌کسانی بیش از پیش در معرض تغییر در وزارت علوم قرار دارند؟ با توجه به رای بالای فرهادی از مجلس و حمایت اصولگرایان بهارستان از او، به نظر می‌رسد مهم‌ترین تغییرات کسانی هستند که طی یک‌سال اخیر با برچسب‌های سیاسی مورد انتقاد مجلس قرار گرفتند؛ کسانی همچون جعفر میلی‌منفرد؛ معاون آموزشی و سعید سمنانیان، رییس مرکز هیات‌های امنای وزارت علوم که پیش از معرفی فرهادی به مجلس، از سمت خود استعفا داده بودند، اما محمدعلی نجفی استعفای آنان را نپذیرفت. حالا باید منتظر ماند و دید که فرهادی پس از آغاز کار رسمی خود در روز شنبه، چه تغییراتی در ستاد اجرایی وزارت علوم ایجاد می‌کند؛ تغییراتی که هم به‌گفته خود «تیم خودش را بچیند» و هم با تغییر و تحولاتی، حاشیه امنیت بیشتری را برای خود در میان بهارستانی‌ها ایجاد کند.
منبع: شرق