۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲

دفاع وزیردادگستری ازتیم‌مذاکره‌کننده

وزیر دادگستری در کرج با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت: دولت تمام تلاش خود را برای حضور پرقدرت در عرصه جهانی به‌کار گرفته و با تمام قدرت به دنبال احقاق حقوق هسته‌ای ملت ایران است.
کد خبر : ۲۱۰۸۸۸
صراط:  حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در همایش عاشقان ولایت درمصلای دو آب شهرستانک از بخش آسارا، با تبریک هفته بسیج و یادآوری رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: خداوند را شاکریم که ملت ما با روحیه، امید و با احساسات قوی و اراده محکم به روی آرمان‌های خود ایستاده‌اند و ما مسئولان از دیدن استواری ملت در حفاظت از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب خوشحال هستیم.

وی افزود: تجلیل و تکریم از شهدا و آرزوی سلامتی برای ایثارگران و پاسداشت از آن‌ها کار بزرگی است که امروز در این منطقه شاهد هستیم.

وزیر دادگستری با اشاره به اراده ملت ایران برای پاسداری از آرمان‌های انقلاب و حفظ ارزش‌های نظام، خاطرنشان کرد: جای بسی خوشحالی است که ملت ما دستاوردهای بزرگ خود را با قوت و هوشمندی  تمام حفاظت می‌کند.

پورمحمدی با اشاره به رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس گفت: مقاومت، جانفشانی و حق‌طلبی بسیار ارزشمند است و تا سال‌های متمادی در اذهان باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران پای آرمان‌ها و خون‌های ریخته شده ایستاده است، خاطرنشان کرد: بدون تردید و ابهام تنها راه جاودانگی راهی است که شهدا رفته‌اند و همانطور که در قرآن نیز بیان شده کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، زنده هستند.

‌وزیر دادگستری با بیان اینکه دنیا به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی‌برده است، بیان کرد: استکبار از بمب  هسته‌ای نمی‌ترسد چون کشورهای گروه 1+5 همه بمب هسته‌ای دارند. قدرت جمهوری اسلامی ایران سبب شده که 6 قدرت بزرگ جهانی درخواست مذاکره کنند. وزیر خارجه آمریکا برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای 6 روز در وین ماند و این نشان از قدرت ایران در دنیا دارد.

‌پورمحمدی با اشاره به اینکه ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل زورگویی‌های آمریکا و غرب به پیروزی انجامیده است، اظهار داشت: کشورهای استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نتوانستند به اهداف خود برسند و در آینده نیز نمی‌توانند.

وی با اشاره به ایستادگی‌های ملت ایران در مقابل تحریم‌های یک‌جانبه غرب برای تحت فشار قراردادن جمهوری اسلامی ‌گفت: استکبار با وضع تحریم‌های فلج‌کننده درصدد شکستن مقاومت و اتحاد کشور بود که با ایستادگی و مقاومت ملت ایران شکست خورد.

پورمحمدی با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای نشان‌دادن چهره‌ای متفاوت‌تر از چهره مردم ایران به دنیا، اظهار داشت: ما نباید بگذاریم که رژیم صهیونیستی و آمریکا با سیاه‌نمایی، چهره‌ای متفاوت از ملت ایران به دنیا معرفی کنند. ما با استکبارستیزی راه خود را ادامه می‌دهیم و به هیچ‌وجه از آرمان‌ها و خواسته‌های خود دست نمی‌کشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت در بحث مذاکرات هسته‌ای گفت: دولت تمام تلاش خود را برای حضور پرقدرت در عرصه جهانی به‌کار گرفته و با تمام قدرت به دنبال احقاق حقوق هسته‌ای ملت ایران است، به هیچ‌وجه مقابل خواسته‌های غیرمنطقی کوتاه نمی‌آئیم.

وزیر دادگستری با اشاره به زحمات وزیر امورخارجه و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تاکید کرد: ظریف و تیم مذاکره کننده در مذاکرات زحمات زیادی کشیده‌اند و هرگز از مواضع جمهوری اسلامی ایران کوتاه نیامدند. 

پورمحمدی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای و اصرار غرب بر تمدید مذاکرات نشان از جایگاه قابل توجه ایران در دنیا داشت، گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نشان داد که با قدرت و صلابت بر مواضع جمهوری اسلامی ایران ایستاده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حفظ منابع حیاتی مانند آب باید در دستور کار همه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: همه باید همت کنند و از نعمت خدادادی مانند آب و منابع زیرزمینی حفاظت کنند چراکه این سرمایه‌ها می‌تواند عامل پیشرفت کشور شود. ما در هیئت دولت تصمیم گرفته‌ایم از دستگاه‌های دولتی آب، برق و گاز را به نرخ تمام شده دریافت کنیم.

وزیر دادگستری با اشاره به تلاش دولت برای رفع مشکلات مردم بیان کرد: دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به کار گرفته و از با تمام قوا درصدد رفع مشکلات مردم است. 

پورمحمدی با تقدیر از صبر خانواده‌های شهدا در منطقه جاده چالوس و بخش آسارا تاکید کرد: این منطقه را از قبل از انقلاب می‌شناسم و در حال حاضر انسان‌های خوب و پاکی در این منطقه زندگی می‌کنند.

منبع: تسنیم