۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶

دیدار خاخام های یهودی و روحانیون مسلمان «واشنگتن»

در میان افزایش تنش میان یهودیان و مسلمانان فلسطین اشغالی، شصت تن از خاخام های یهودی و روحانیون مسلمان ایالت واشنگتن به گردهم آمدند.
کد خبر : ۲۱۰۹۲۷
صراط: در میان افزایش تنش میان یهودیان و مسلمانان فلسطین اشغالی، شصت تن از خاخام های یهودی و روحانیون مسلمان ایالت واشنگتن به گردهم آمدند.

رهبران این دو ادیان روز دوشنبه در گردهمایی تحت عنوان «نشست روحانیون مسلمان و خاخام های واشنگتن 2014» حضور داشتند.

این رویداد توسط «انجمن مسلمانان و یهودیان واشنگتن»، «بنیاد تفاهم قومی»، «جامعه مسلمانان دالاس» و «انجمن عبری واشنگتن» در کنیسه ی واشنگتن برگزار شد.

در این گردهمایی شرکت کننده ها درباره ی پروژه های مشترکی مانند اطعام بی خانمان ها، برگزاری مسابقه بسکتبال بین جوانان مسلمان و یهودی واشنگتن، و برگزاری صد و یک دوره کلاس های آموزشی اسلامی برای یهودیان و صد و یک دوره کلاس های آموزشی یهودیت برای مسلمانان به بحث و گفتگو پرداختند، و در آخر این نشت با صرف ناهار حلال و کوشر در این کنیسه خاتمه یافت.

خاخام «گری سروتا» مدیر اجرایی کنفرانس بین ادیان واشنگتن گفت: به عقیده من دین اسلام و یهودیت نردیک ترین دین به هم در جهان هستند. بهبود روابط مسلمانان و یهودیان روزی در دنیا طنین انداز خواهد شد.

وی در ادامه افزود: یهودیان و مسلمانان اشتراکات بسیاری دارند،هر دو این ادیان از حضرت ابراهیم علیه سلام آغاز شده اند، مسلمانان پیرو حضرت اسماعیل و یهودیان پیرو حضرت اسحاق هستند.