۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰

واکنش‌بازیکن‌فوتبال‌به‌کشتارفرگوسن+عکس

یک بازیکن فوتبال در آمریکا با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود به مقایسه کشته شدن نوجوان سیاهپوست آمریکایی با قتل‌عام مردم فلسطین توسط نظامیان اسرائیلی پرداخت.
کد خبر : ۲۱۰۹۴۶
صراط:  به نقل از یدیعوت آحارونوت، یک بازیکن فوتبال آمریکایی در این کشور با نام رگی بوش با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود مبنی بر مقایسه کشته شدن نوجوان سیاهپوست آمریکایی با مردم فلسطین به سوژه خبری تبدیل شد.

بوش در صفحه اینستاگرام خود تصویری را منتشر کرد که بر روی آن نوشته شده بود: مردم فلسطین می‌دانند کشته شدن به دلیل نژاد درحالی که مسلح نیستی چه معنایی دارد.

این بازیکن فوتبال پیامش را اینگونه ادامه داد: مهم نیست چه رنگ پوستی دارید یا کجا زندگی می‌کنید. ما در این موضوع در کنار یکدیگر هستیم. این تنها مشکل فرگوسن نیست بلکه یک معضل جهانی است.. ما اکنون به تغییر نیاز داریم. چه بر سر انسانیت آمده است؟

واکنش‌بازیکن‌فوتبال‌به‌کشتارفرگوسن+عکس

اظهار نظر ورزشکار آمریکایی درحالی مطرح شده است که در پی حکم منع قرار تعقیب از سوی دادگاه برای پلیس قاتل مایکل براون،
نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی سیل عظیمی از اعتراض در شهر فرگوسن و دیگر شهرهای آمریکا ایجاد شد.

شدت اعتراضات در شهر فرگوسن به‌حدی بود که گارد ملی برای مقابله با تظاهرکنندگان در این شهر مستقر شد و در طول دو روز تظاهرات گسترده در این شهر ده‌ها تن را بازداشت کرد.

با وجود درخواست اوباما، رئیس جمهور سیاه‌پوست آمریکا از مردم فرگوسن برای حفظ آرامش اما از شدت خشونت مردم کاسته نشده و به‌اعتقاد بسیاری از آنها در این دوره از ریاست‌جمهوری اوباما تبعیض نژادی علیه سیاه‌پوستان آمریکا به‌شدت افزایش یافته است. بسیاری معتقدند بحران فرگوسن یک بحران آمریکایی است که ریشه در برده داری نژاد پرستانه و نژاد پرستی نهادی دارد.

منبع: تسنیم