۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

دفاع پلیس قاتل آمریکایی از جنایت خود

مامور سفیدپوست پلیس آمریکا که سه ماه پیش یک نوجوان سیاه پوست ۱۸ ساله را به ضرب گلوله به قتل رسانده بار دیگر از این اقدام خود دفاع کرده است.
کد خبر : ۲۱۰۹۸۱
صراط:  دارن ویلسون مامور پلیس سفید پوست آمریکایی که مایکل براون نوجوان 18 ساله سیاه پوست را در ماه اوت در شهر فرگوسن به قتل رسانده در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز تاکید کرد که "از تحقیقات حقوق شهروندی که قرار است توسط وزارت دادگستری آمریکا علیه وی صورت گیرد استقبال می کند."

بر اساس این گزارش وی افزود: من هنوز پای آنچه که انجام داده ایم ایستاده ایم، من باید منتظر بمانم و ببینم آنها چه کاری انجام می دهند.

تحقیقات حقوق شهروندی وزارت دادگستری آمریکا با این هدف انجام می شود که تصمیم بگیرد آیا ویلسون می توانسته حقوق شهروندی مایکل براون را از طریق رفتار نژاد پرستانه نقض کرده باشد. وی در دفاع از خود گفته است که هرگز رفتاری نژادپرستانه نداشته است.

پیش از این ،"نیل برونتراگر" وکیل مدافع دارن ویلسون تصریح کرد که "ویلسون هم اکنون در مرخصی با حقوق به سر می برد و بحث الان این است که وی به روشی دوستانه از اداره پلیس خارج شود."

وی افزود: به طور واقعی، وی دیگر نمی تواند به عنوان یک مامور پلیس به کار و فعالیت خود ادامه دهد. او نیز این مساله را می داند. هیچ توهمی در این خصوص وجود ندارد.

وکیل ویلسون گفت: مساله این نیست که آیا وی استعفا می دهد یا نه بلکه مساله این است که استعفای وی چه زمانی خواهد بود.صدور رای هیات منصفه فرگوسن در خصوص بی گناهی ویلسون موجب شعله ور شدن آتش اعتراضات در این شهر و سایر شهرهای آمریکا شده است.

پلیس سنت لوییس اعلام کرده است که هرگونه حضور اعتراض آمیز در خیابان های فرگوسن را تجمع غیر قانونی ارزیابی خواهد کرد و معترضان بازداشت خواهند شد.

جی نیکسون فرماندار میسوری نیز تعداد نیروهای گارد ملی را از 770 به بیش از 2200 نفر افزایش داده است. در جریان این اعتراضات به اموال و اماکن شهر فرگوسن خسارات زیادی وارد شده است.

ساکنان فرگوسن بر این باورند که مرگ براون نمادی از رفتار ناعادلانه ای است که با سیاه پوستان توسط اقلیت سفید پوست در این شهر می شود.
منبع: تسنیم