۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶

مشکل‌صدورویزای‌زائران‌کربلاحل می‌شود؟

معاون سازمان حج و زیارت ابا اشاره به مشکل پیش آمده برای صدور ویزا برای زائران کربلای معلی در ایام اربعین حسینی گفت: سفارت عراق قول مساعد داده است که این مشکل حل شود و فردا نتیجه آن مشخص می‌شود.
کد خبر : ۲۱۰۹۹۳
صراط:  ناصر خدر نژاد با اشاره به مشکل پیش آمده در خصوص صدور روادید برای زائران کربلای معلی در اربعین حسینی گفت: در حال رایزنی با سفارت عراق در تهران هستیم که نتایج این جلسات فردا مشخص می‌شود و رئیس سازمان حج و زیارت جلسه‌ای را با سرپرست سفارت عراق در تهران داشت که این موضوع در آن جلسه بررسی شد و قول مساعد داده شد که از فردا این مشکل حل شود.

وی افزود: فردا بازدیدهایی را از مرزهای شلمچه، چزابه و مهران خواهیم داشت تا میزان آمادگی مرزها را ببینیم و از دستگاه‌های مختلف نیز دعوت شده است تا در این بازدید حضور داشته باشند و خوشبختانه با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده است خروج زائران هم‌اکنون بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

معاون سازمان حج و زیارت ادامه داد: توصیه ما به زائران کربلای معلی این است که سفر خود را به روزهای نزدیک اربعین موکول نکنند از 10 صفر برای رفتن به عراق اقدام کنند تا شاهد ازدحام زائران در مرزها نباشیم.

خدر نژاد افزود: تمهیداتی برای انتقال زائران از مرزها و نجف نیز در نظر گرفته شده است و اتوبوس‌هایی را نیز در نظر گرفتیم که قیمت ‌آن گران نباشد تا زائران را از مرزها به نجف انتقال دهند. در مسیر نجف تا کربلا نیز موکب‌هایی توسط سازمان هلال احمر و سازمان حج و زیارت در نظر گرفته شده است تا کارها را انجام دهند.

معاون سازمان حج با اشاره به ثبت‌نام‌های عمره مفرده گفت: ثبت‌نام از متقاضیان تشرف به عمره مفرده همچنان ادامه دارد و اعزام‌ها نیز از 13 آذرماه آغاز می‌شود.

خدر نژاد به مصوبه شورای عالی حج نیز اشاره کرد  و گفت: طبق سنوات گذشته دستگاه‌هایی مانند بنیاد شهید، دانشگاه‌ها و سازمان آموزش و پرورش مانند سنوات قبل سهمیه‌هایی را در اختیار دارند که میزان این سهمیه‌ها به آنها اعلام شده است.

وی در خصوص اعزام خانم‌های زیر 45 سال به مکه مکرمه گفت: قوانین عربستان اجازه نمی‌دهند خانم‌هایی که زیر 45 سال هستند به صورت تنها به این کشور سفر کنند و باید یکی از محارمشان در کنار آنها باشد.

وی ادامه داد: سازمان حج و زیارت برای خانم‌هایی که زیر 45 سال هستند و محارمشان دارای فیش هستند این تدبیر را اندیشیده است که بتواند آنها را همزمان با این خانم‌ها به مکه مکرمه اعزام کند.

منبع: فارس