۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
فعال سیاسی شاخص اصلاح‌طلب:

اکثراصلاح‌طلبان از دولت روحانی‌ناراضی‌اند

یک فعال سیاسی شاخص اصلاح‌طلب می‌گوید: باید دولت یازدهم، اصلاح‌طلبان را قوی‌تر از گذشته و توانمندتر از گذشته کند. من معتقدم این دولت تا به حال برای فعالین سیاسی اصلاح طلب و احزاب اصلاح طلب کاری انجام نداده است.
کد خبر : ۲۱۱۰۳۷
صراط:  احمد خرم عضو ارشد شورای مشاوران خاتمی و وزیر اسبق راه در دولت دوم‌خرداد می‌گوید: وظیفه دولت است که شرایط شکل گیری احزاب فراگیر را فراهم کند که البته این شرایط زمان زیادی را از آن خود می کند، اما کمترین حمایت از اصلاح طلبان و تشکل های آنها انجام شده است. رفتار وزارت کشور در قبال فعالیت های حزبی اصلاح طلبان با ترس و لرز همراه بوده است.بخشی از آن مربوط به تجربه تلخ گذشته است.

وی این سخنان را در گفت‌وگو با سایت ندای ایرانیان کرده است. ندای ایرانیان، یک تشکل جدید در جبهه اصلاحات است که از آنها به عنوان نسل دوم اصلاح‌طلبان یاد می‌شود.

خرم در ادامه این گفت‌وگو گفته است: "باید دولت یازدهم، اصلاح‌طلبان را قوی‌تر از گذشته و توانمندتر از گذشته کند. من معتقدم این دولت تا به حال برای فعالین سیاسی اصلاح طلب و احزاب اصلاح طلب کاری انجام نداده است."

وی همچنین در پاسخ به این سوال که به طور خاص دولت چه کاری را باید انجام می داده که تا کنون انجام نداده است، می‌گوید که، "البته باید بگوییم آرامش سیاسی را به کشور باز گرداند اما این دولت برای تداوم حیات اش نیازمند گام های بلند تری است .در یک کلام بگویم وظیفه دولت‌ها تنها پخش مواد غذایی یا کار عمرانی نیست، دولت وظیفه‌اش کمک به احزاب وشکل گیری جامعه مدنی پویا است. اگر دولت نتواند حامیان اصلی اش را راضی نگه دارد قطعا بازی سیاسی را به حریف واگذار کرده است. دلتمردان تنها یک سال فرصت دارند، تا فضای سالم را برای فعالیت اصلاح طلبان فراهم کنند. این حداقل کاری است که دولت باید انجام دهد."

عضو شورای مشاوران رئیس دولت اصلاحات همچنین تأکید می‌کند: اکثر فعالین حزبی اصلاح طلب از عملکرد دولت نارضایتی دارند و این نارضایتی در شهرستان ها بیشتراست. دولت یازدهم اگر می خواهد قدرت اجرایی را به مانند سال 84 به امثال احمدی نژاد واگذار نکند، قطعا باید اصلاح طلبان راضی نگه دارد، نه فعالین حزبی و نه فعالین شهرستانی از عملکرد دولت رضایت ندارند.

خرم همچنین تصریح می‌کند: برخی از اصلاح طلبان خیلی آکادمیک تصور می کردند، دیگر پوپولیسم و فریب دادن مردم اتفاق نمی افتد، که البته این تصور خامی بود. دقیقا سال 84 و حتی قبل تر از آن اصلاح طلبان سنگر به سنگر به خودشان باختند. جامعه امروز ایران را درک نکردند وقتی می گویم جامعه امروز و توده مردم منظورم این است که اصلاح طلبان هنوز هم ممکن است بازی را به احمدی‌نژادها و طیف فکری او واگذار کنند. این ادعا یک واقع بینی مطلق است. روشنفکرمآبی به شیوه سال های ابتدایی شکل گیری جنبش اصلاحات، ارائه تز های غیر واقع بینانه و دوری از جامعه ایرانی و از همه مهمتر تحریک قشر سنتی با طرح ادعاهای عبور خاتمی،برهم ریختن ساختار نظام و غیره. چشم و دل کارگزاران دولت یازدهم را ترسانده است ابتدا باید اصلاح طلبان نسبت خود را با حکمیت روشن کنند به معنای دیگر اعتماد سازی کنند.

منبع: تسنیم