۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷

طرح جدید برای صلح اسرائیل و فلسطین

منابع عبری اعلام کردند که آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی طرح جدیدی برای برقراری صلح میان این رژیم و فلسطینیان آماده کرده است.
کد خبر : ۲۱۱۰۳۸
صراط:  به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، این طرح به آمادگی حزب "اسرائیل بیت‌نو" متعلق به لیبرمن برای دست کشیدن از برخی مناطق اشغالی در چارچوب "طرح جامع صلح" صراحت دارد.

این طرح بر اساس اصل تبادل اراضی و ساکنان سرزمین‌های اشغالی تدوین شده است. همچنین طبق این طرح شهروندان عرب ساکن سرزمین‌های اشغالی که تمایلی به ماندن در اسرائیل ندارند این فرصت را دارند که به کشور فلسطین بپیوندند.

از این طرح اینگونه برداشت می‌شود که لیبرمن پیشنهاد داده در صورتی که الحاق سرزمین‌های اشغالی عرب نشین به کشور آتی فلسطین ممکن نباشد، شهروندان عرب می‌توانند به کرانه باختری مهاجرت کنند و در مقابل اسرائیل نیز با انضمام برخی سرزمین‌های اشغالی به کشور آتی فلسطین موافقت می‌کند. این پیشنهاد به ویژه برای دو منطقه اشغالی المثلث و وادی عاره مطرح شده است.

برخی طرف‌های عربی نیز طرح مشابهی را پیشنهاد داده‌اند که تاکنون نتوانسته مورد توافق دو طرف فلسطینی و اسرائیلی قرار بگیرد.

انتظار می‌رود لیبرمن طرح خود را به همتایان اروپایی‌اش در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا که قرار است هفته آینده در شهر بازل سوئیس برگزار شود، ارائه کند.

منبع: ایسنا