۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
نیوزویک حاج قاسم را "الهه انتقام" می داند؟

رمزگشایی از تیتر طعنه‌آمیز درباره ژنرال سلیمانی

نمیسیس (nemesis) نام یکی از شیاطین یونان باستان است و در بازی "resident evil" هم غول بازی است. معنای دیگر این کلمه الهه یونانی است، ولی به معنای قویترین شخصیت دشمن در ادبیات استفاده می شود،
کد خبر : ۲۱۱۰۷۹
گروه سیاسی صراط - نیوزویک در گزارشی از روند تحولات عراق پس از سرنگونی رژیم صدام حسین نوشت: ایرانیان فرمانده نیروی قدس و مغز متفکر نظامی خود را به عراق فرستادند؛ کسی که بسیاری از رهبران نظامی او را فرماندهی عالی و استراتژیک می‌دانند.

بنابراین گزارش، در حالی که سلیمانی عموما خود را نشان نمی‌دهد اما در سپتامبر گذشته اجازه داد تا از او در عملیات آمرلی عکس گرفته شود. این پیامی برای غرب بود تا بداند ایران در عراق حاضر است.

مطلب

تبلیغ این شماره در بالای سایت نیوزویک

یکی از سیاست‌مداران عراقی در خصوص او می‌گوید: «او عموما در بغداد و شمال عراق است. دولت عراق این مساله را می‌داند. سلیمانی باهوش است و خودش هم می‌داند که جنگجوی قابلی است.»

به نوشته نیوزویک، عراقی‌ها معتقدند که نباید نگران حضور ایران در عراق بود. دکتر موفق الربیعی، عضو پارلمان عراق و مشاور سابق امنیت ملی در این خصوص می‌گوید: «چه کسی بود که تنها سه روز پس از سقوط موصل به کمک عراقی‌ها شتافت؟»

وی می‌افزاید: «قطعا آمریکایی‌ها نبودند. آنها تازه سه ماه بعد اقدام به حملات هوایی گردند آن هم زمانی که شهروندان خودشان سر بریده شدند. این در حالی بود که ایرانی‌ها ظرف یک روز به تقاضاهای دولت مرکزی عراق و همچنین دولت منطقه‌ای کردستان پاسخ دادند.»

مطلب

به گزارش گروه بین‌الملل صراط، ایران، 88 موشک ساخت چین را چند هفته پس از حمله داعش به عراق ارسال کرد. آنها همچنین بهترین مبارزان خود را برای آموزش و مشاوره به عراق فرستادند. آنها خلبان، سلاح و یونیفرم به عراق فرستادند.

ایران همچنین، مغز متفکر نظامی خود، قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس پاسداران را به عراق فرستاد، کسی که بسیاری از فرماندهان نظامی از وی به عنوان یکی از فرماندهان استراتژیک و عالی یاد می کنند.

این هفته نامه معتبر بین المللی می افزاید تنها تصاویر معتبر به دست آمده از او که با اجازه شخص وی بوده، تصاویر حضور او در آزاد سازی شهر آمرلی بوده است.

نیوزویک به دنبال چیست؟

این هفته نامه آمریکایی راست گرا و وابسته به موسسه واشنگتن‌پست است و از آنجا که به جمهوری خواهان آمریکا نزدیک است، از زاویه نگاه جمهوری خواهان باید تیتر این نشریه را بررسی کرد،

جمهوری خواهان با توجه به شکست های عمده اوبامای دموکرات در خاورمیانه و همچنین دلیل این شکست ها که قاسم سلیمانی یکی از دلایل آن بوده است، می توانند تا زمان برگزاری انتخابات 2016 جو رسانه ای سنگینی را به حریف خود وارد نمایند.

سردبیر نیوزویک در توصیف قاسم سلیمانی می آورد: "او ابتدا با آمریکا می جنگیده است و حال با داعش". این نشریه با زیرکی خاصی واژه "enemy" یعنی دشمن و "isis" یعنی مخفف لاتین "دولت اسلامی شام و عراق" را با هم و در پایین تصویر "قاسم سلیمانی" در منظر دید مخاطب قرار می دهد و فقط جلد مجله، بار منفی خود را در باب ژنرال ایرانی به مخاطب تزریق می کند.

مطلب

تگ های سایت"نیوزویک"در پایین تبلیغ این شماره هفته نامه، از کلمات داعش، عراق، ایران و مذهبی! تشکیل شده است

احتمالا این هفته نامه خواسته با تیتر بزرگ nemesis که ترکیبی از دو کلمه enemy و Isis است، دشمن آمریکا یعنی قاسم سلیمانی و داعش را، برای منافع کشور آمریکا یکی بداند.

نمیسیس(nemesis) نام یکی از شیاطین یونان باستان است و در بازی "resident evil" هم غول بازی است. معنای دیگر این کلمه (nemesis) الهه یونانی است ، ولی به معنای قویترین شخصیت دشمن در ادبیات استفاده می شود، این واژه همچنین معادل کلمه Archenemy است.

قاسم سلیمانی خواسته یا ناخواسته پس از تحولات بیداری اسلامی در غرب آسیا و شمال آفریقا، به وفور در رسانه های جهان ظاهر می‌شود و خبرها و گزارش های سازمان یافته از شخصیت او یک به یک رخ نمایی می کند. از منفی ترین گزارش هایی که ضد قاسم سلیمانی بر روی تلکس خبری رسانه های غربی رفته، می توان به جای دادن او در بین 13 فرد خطر ناک جهان اشاره کرد.

قاسم سلیمانی دو بعد دارد که برای آمریکایی بسیار مهم و البته خطر آفرین است. در وهله اول ضد منافع آمریکا در سراسر جهان می جنگد و در مرتبه بعدی ایرانی است. بازخورد تصویر و تیتر صفحه اول نیوزویک در بین کاربران شبکه های اجتماعی (اصولگرا، اصلاح طلب و حتی ضد انقلاب) کاملا مثبت بوده تا حدی که همه او را حافظ منافع ملی ایران معرفی دانسته اند.

مطلب

در کنار تصویر قاسم سلیمانی در سایت"نیوزویک"، تبلیغ یک بازی استراتژیک نظامی به چشم می خورد