۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱

حسنی مبارک در دادگاه تبرئه می شود؟

منابع رسانه‌ای خبر داده‌اند که احتمالاً در دادگاه امروز حسنی مبارک حکم تبرئه وی صادر می‌شود.
کد خبر : ۲۱۱۰۹۳
صراط: قرار است امروز شنبه جلسه نهایی دادگاه حسنی مبارک رئیس جمهور برکنار شده مصر در قاهره برگزار شود و حکم نهایی وی درباره اتهامات وارد شده به وی از جمله دست داشتن در کشتار مردم در اعتراضات سال 2011 اعلام شود.
 
در همین زمینه تلویزیون روسیا الیوم از قول مقامات سیاسی در قاهره خبر داد که احتمالاً‌حسنی مبارک از اتهاماتی که به وی وارد شده تبرئه خواهد شد و حکم آزادی وی از زندان صادر می‌شود.
 
این درحالی است که گزارش‌ها حاکی از آن است که تدابیر امنیتی ویژه‌ای در شهر قاهره و در نزدیک محل دادگاه در اکادمی پلیس است، به اجرا درآمده تا درگیری میان طرفداران و مخالفان مبارک روی ندهد.
 
علاوه بر حسنی مبارک، رای دادگاه درباره دو پسر وی علاء و جمال و همچنین حبیب العادلی وزیر کشور وقت به همراه 6 نفر از معاونانش نیز صادر خواهد شد.
 
دادگاه مبارک که به دادگاه قرن شهرت یافته درحالی امروز در سایه تدابیر امنیتی برگزار می‌شود که اخبار حاکی از تبرئه شدن وی و پسرانش است و مبارک پس از آزادی می‌تواند از بیمارستان نظامی مصر آزاد خواهد شد.
 
درحالی دادگاه قاهره حسنی مبارک را درباره درگیری‌های سال 2011 بی‌گناه می‌داند که هفته گذشته دادستانی مصر برای محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر توسط نظامیان حکم اعدام به دلیل خیانت به کشور درخواست کرده است.
منبع: فارس