۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
تیم مشکل بدنی دارد/ اطرافیان قلعه‌نویی به او کمک نکردند

دلایل ناکامی استقلال از نگاه پورحیدری

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال مدعی است امیر قلعه‌نویی امسال در بعد رسانه‌ای ضعیف عمل کرده و اطرافیان او در این زمینه هیچ کمکی به او نکردند.
کد خبر : ۲۱۱۱۴۵
صراط: منصور پورحیدری یکی از اعضای هیأت مدیره استقلال که البته در بُعد فنی از پیشکسوتان باسابقه و به نوعی مرد سرد و گرم کشیده این باشگاه محسوب می‌شود.
 
پورحیدری به صورت شفاف از دلایل ناکامی استقلال طی هفته‌های اخیر و اینکه چرا امیر قلعه‌نویی به چنین سرنوشتی در این روزها دچار شده است صحبت کرد. متن گفت‌وگوی وی را در زیر می‌خوانیم:
 
ظاهراً قرار است در جلسه فردای هیأت مدیره شرکت نکنید؟
 
من تهران نیستم و در اراک حضور دارم. مقداری سرم شلوغ است و البته اگر کارم تمام شود قطعاً خودم را می‌رسانم هر چند هنوز با ما تماسی گرفته نشده که فردا جلسه‌ای هست یا نیست.
 
به نظر شما دلایل افت استقلال چیست؟ چرا استقلال این روزها ضعیف کار می‌کند و نتایج خوبی نمی‌گیرد؟
 
من قبلاً هم بارها این موضوع را تأکید کرده‌ام که استقلال مشکل بدنی دارد در همین دو بازی آخر افت بدنی تیم به استقلال ضربه زد بازیکنان شاداب نیستند، بی‌انگیزه شده‌اند و البته کم‌حوصله. مگر می‌شود یک تیم پنالتی‌اش را پشت‌ هم خراب کند؟ بدن‌ها افت کرده و می‌بینید استقلال بعد از زدن دو گل هم حاشیه امنیت ندارد و نتیجه را واگذار می‌کند همه این مسائل را در کنار هم قرار بدهید آن وقت به حرف من می‌رسید.
 
شما مرتب از بحث بدنی صحبت می‌کنید و از ضعف استقلال در امر بدنسازی؛ اما امیر قلعه‌نویی نه تنها به این موضوع اعتقادی ندارد بلکه در نشست‌های خبری از امیر مهریزی تشکر هم می‌کند ‌آیا این کار سرمربی استقلال لجبازی با خودش نیست؟
 
اتفاقاً من هم از امیر مهریزی تشکر می‌کنم چون او یک ماساژور بود و تا آنجایی که نسبت به بحث بدنسازی شناخت داشت تلاش کرد اما کار یک تیم گروهی آن هم در این سطح با یک فردی متفاوت است. اینکه قلعه‌نویی بگوید اشتباه نکرده درست نیست اگر تیم بدنسازی خوبی داشت بدن‌ها هم آماده بود و امروز مشکلات اینگونه حاد نمی‌شد. به اعتقاد من استقلال در نیم‌فصل دوم نیاز به یک بدنساز دارد و حتماً باید روی این موضوع کار کند من بارها در جلسات هیأت مدیره به سایر اعضا گفتم که تیم دچار مشکل بدنسازی است و باید فکری به حال این موضوع شود اگر قلعه‌نویی نتواند این موضوع را حل کند و یا به این رویه ادامه دهد خودزنی کرده و به نوعی به تیم و خودش ضربه زده است البته این را هم بگویم تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که از مردم عذرخواهی کنیم کار دیگری از دست ما برنمی‌آید ولی من باز هم تلاش می‌کنم دوباره در مورد مسائل بدنی تیم با آقای قلعه‌نویی صحبت کنم.
 
یکی از مشکلات دیگر استقلال در نیم فصل‌ اول رابطه نه چندان خوب سرمربی استقلال با رسانه‌ها بود از سوی دیگر گفتمان امیر قلعه‌نویی در نشست‌های خبری در مورد خبرنگاران مبنی بر اینکه (بعضی از آنها قلم به دست و میکروفن به دست هستند) و از سوی دیگر عملکرد تیم رسانه‌ای استقلال که باعث شده سرمربی این تیم رابطه خوبی با مطبوعات نداشته باشد آیا شما چنین مسئله‌ای را حس کرده‌اید؟

 
من کاملاً با حرف شما موافق هستم، رسانه تأثیرگذار است و مردم هم همه چیز را می‌بینند و می‌فهمند. من در بخشی که با شما صحبت کردم پیرامون کار فنی حرف زدم اما در بُعد رسانه‌ای قلعه‌نویی ضعیف عمل کرده و نمی‌دانم چرا او این کار را امسال انجام داده است. ضمن احترام به همه مطبوعات باید بگویم فشار رسانه‌ها و مردم دلیل بر این نمی‌شود که مدیرعامل با هیأت مدیره تحت تأثیر قرار بگیرند ولی من اعتقاد دارم اطرافیان قلعه‌نویی به او اصلاً کمک نکردند و متأسفانه افرادی کنار او حضور دارند که قلعه‌نویی را از رسانه‌ها دور کردند. مردم واقعیت‌ها را می‌خوانند و می‌فهمند پس بنابراین باید به این موضوعات توجه کرد.
 
 به نظر شما گفتن اینکه ملی‌پوشان استقلال خوب کار نمی‌کند و تأکید بر روی این موضوع از ابتدای فصل تاکنون باعث نشده تا ‌آنها سرخورده شوند.

 
من اصلاً نمی‌توانم قبول کنم ملی‌پوشان استقلال کم‌کاری می‌کنند. بازیکنان تیم ملی زمانی در اردوها حضور داشتند و بعد از مدتی هم به تیم اضافه شدند. به هر حال باید فکری به حال این موضوع می‌شد ولی بدن آنها هم در بعضی مواقع به شرایط ایده‌آل نرسید اما اینکه بگوییم ملی‌پوشان کم‌کاری می‌کنند اصلاً گفتنش درست نیست.
 
مصدومیت بازیکنان چطور؟ شما چقدر به این موضوع اهمیت می‌دهید؟
 
این موضوع هم دخیل است. البته دکتر نوروزی و همکارانش شبانه‌روز در حال تلاش برای استقلال هستند اما حتی اگر بازیکنان مصدوم هم به تیم اضافه شوند یک نفر باید آنها را از لحاظ بدنی آماده کند اینها همه‌اش به بحث بدنی برمی‌گردد که گفتم.
 
به نظر شما راهکار برای نجات استقلال چیست؟ آیا تغییر سرمربی راهکار مناسبی است یا نه؟
 
اینکه بگوییم مربی را عوض کنیم ساده‌ترین کار ممکن است اما باید تدبیر شود. ما هنوز با صدر جدول فاصله‌ای نداریم و باید با قلعه‌نویی صحبت کنیم اگر او نیازی به بازیکن دارد باید به او کمک کرد. اگر در کادرش تغییراتی ایجاد شود باید این موضوع را گفت. ما می‌توانیم با صحبت کردن همه چیز را حل کنیم.
 
ظاهراً شما مدعی شده بودید که از هیأت مدیره جدا شوید درست است؟
 

طی جلسات گذشته‌ای که در هیأت مدیره به وجود آمده بحث مالی و جمع کردن بدهی‌های باشگاه اتفاق افتاده است سازمان خصوصی‌سازی هم تأکید دارد از هیأت مدیره دو نفر کم شود افرادی که در هیأت مدیره  استقلال حضور دارند همگی قوی هستند و مسعود معینی خودش یک شخص فنی است و می‌تواند به تیم کمک کند من این را بررسی کردم و خودم پیشنهاد دادم که اگر فکر می‌کنید نفراتی کم شوند من داوطلب هستم حالا هم باید نشست و در مورد تیم صحبت کرد.
منبع: فارس