۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲

خواستگار وایبری دختر موردعلاقه‌اش را دزدید

راز فعالیت شبکه حرفه‌ای سرقت با دستگیری جوان 23 ساله‌ای فاش شد.
کد خبر : ۲۱۲۱۰۱
صراط: راز فعالیت شبکه حرفه‌ای سرقت با دستگیری جوان 23 ساله‌ای فاش شد.

«نگین» دختر 15 ساله‌ای است که دوران دبیرستان را سپری می‌کند، او چندی پیش در فضای مجازی  با پسری به نام «یونس» آشنا شد.
 
جملات احساسی و ابراز عشق این پسر باعث شد او اغفال شود تا اینکه پسر جوان با خانواده‌اش به خواستگاری نگین رفت. پدر و مادر نگین از همان برخورد نخست مخالفت خود را با این ازدواج اعلام کردند. آنها که نمی‌دانستند دخترشان در چه فضای عاطفی‌ای قرار دارد با اصرار نگین برای سر گرفتن این ازدواج کمی تأمل کردند.

پدر نگین تصمیم گرفت تحقیقات محلی انجام بدهد، او هر چه بیشتر در مورد این پسر جوان و خانواده‌اش پرس‌و‌جو می‌کرد ناامیدتر می‌شد. پدر با نگرانی موضوع را در خانه مطرح کرد و عنوان داشت یونس نه تنها سیگار می‌کشد و جوانی بیکار است  بلکه آشنایانش می‌گویند اعتیاد نیز دارد و سرقت هم می‌کند. نگین با شنیدن این حرف‌ها احساس می‌کرد پدر و مادرش از سر لجبازی با او می‌خواهند برای یونس پاپوش درست کنند و با وجود مخالفت‌های شدید خانواده به رابطه خود با یونس از طریق شبکه وایبر در فضای مجازی ادامه داد.

پدر و مادرش با اطلاع از این موضوع بشدت دختر نوجوان را تنبیه کردند و برایش خط و نشان کشیدند.

نگین از این برخورد خانواده کینه به دل گرفته بود و می‌خواست به هر طریقی  که شده با پسر مورد علاقه‌اش ارتباط داشته باشد.
 
 گم شدن دختر نوجوان

دو هفته پیش بود که خانواده نگین متوجه غیبت دختر خود شدند. آنها با پیگیری موضوع دریافتند خواستگار، نگین را با توسل به زور و تهدید از جلوی مدرسه ربوده‌‌‌ است.

پدر و مادر دختر نوجوان با دلهره و اضطراب شدیدی  موضوع را به مرکز 110 اعلام کردند، آنها همچنین به هر کجا عقل‌شان قد می‌داد سر زدند اما هیچ اثری از نگین پیدا نکردند. در حالی که تحقیقات پلیسی ادامه داشت دختر نوجوان با سر و وضعی ژولیده و در هم ریخته و با چشمانی گریان به خانه زنگ زد و گفت: یونس او را به خانه‌ای در یکی از شهرهای مرزی برده و با ضرب و شتم  در آن خانه حبس کرده و در فرصتی مناسب موفق به فرار از آن خانه شده است.
  
دستگیری خواستگار آدم‌ربا

رئیس پلیس بینالود با اعلام این خبر به شوک گفت: در پی اطلاعاتی که دختر نوجوان پس از رهایی خود از چنگ خواستگار آدم‌ربا در اختیار پلیس قرار داده بود، تحقیقات گسترده کارآگاهان پلیس آغاز و مشخص شد این جوان با همدستی دو دوستش اقدام به سرقت دوچرخه  می‌کنند و پس از تهیه برگه فروش جعلی، دوچرخه‌های سرقتی را به فروش می‌رسانند.

سرهنگ «عباس صارمی ساداتی» خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، پلیس با دستور قضایی متهم اصلی پرونده و دو همدستش را در اقدامی ضربتی و بدون از دست دادن زمان دستگیر کرد.

منبع: ایران