۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
آلودگی آب، خبری سوخته است

واکنش هاشمی به خبر آلودگی آب تهران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه هیچ دلیلی ندارد اگر اشکالی وجود دارد از مردم مخفی شود، گفت: خبر آلودگی آب خبر سوخته‌ای است.
کد خبر : ۲۱۲۴۶۶
صراط: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه یازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورا مبنی بر آلودگی آب 8 منطقه از تهران اظهار داشت: بنده از وی تشکر می‌کنم، اما همانطور که قبلاً نیز گفته‌ام، آب تهران مشکلی ندارد.
 
وی تصریح کرد: اگر آقای حافظی در رابطه با موضوع آلودگی آب مطالبی را دارند، به جای اینکه در تریبون عمومی بگویند، بهتر است این موضوعات را با وزیر نیرو و به صورت حضوری ارائه کنند و مدارک لازم را به وی نشان بدهد.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: من قبلاً نیز گفته‌ام که خبر آلودگی آب خبر سوخته‌ای است و عبارتی درست است و به گذشته مربوط می‌شود.
 
وی ادامه داد: قبل از نزولات آسمانی این مشکلات وجود داشت و خدا کمک کرد و آب سدها افزایش یافت که مشکلات نیز برطرف شد.
 
هاشمی ادامه داد: برخی از چاه‌ها اشکالاتی را داشت و آمارشان را به وزارت نیرو دادیم و این وزارتخانه نیز در این زمینه مسئول است، ضمن اینکه وزارت نیرو مجهز به آزمایشگاه‌های خوبی در این زمینه است که بیش از 750 آزمایشگاه در این زمینه دارد، ضمن اینکه افراد مجربی نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.
 
وی تأکید کرد: حوزه بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت نیرو دو تریبون اصلی هستند که در این خصوص می‌توانند اظهارنظر کنند و هیچ دلیلی ندارد اگر اشکالی وجود دارد از مردم مخفی شود چرا که دوره مسئولیت‌ها کوتاه است و ما بنا نداریم که دینمان را به دنیا بفروشیم.
 
وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های خود در یازدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: در همین جلسه نیز اعلام نگرانی کردم و با توجه به اینکه سفره‌های زیرزمینی در حال برداشت هستند، در برخی از مناطق کشور خشکسالی است و در خصوص میزان نیترات مطالبی را مطرح نمودم.
 
وزیر بهداشت و آموزش پزشکی در جلسه هیأت دولت صبحت شده است و اعتبارات خوبی در این زمینه درنظر گرفته شده است.
 
هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا قبول دارید که 8 منطقه از تهران دچار آلودگی آب هستند یا خیر؟ گفت: سه الی چهار چاه بود که اعلام کردیم که میزان نیترات آن بالا بوده و آقای چیت‌چیان وزیر نیرو نیز دستور دادند که بهره‌برداری از این چاه‌ها متوقف شود.
منبع: فارس