۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴

چشم‌انداز اسد برای کناره گیری از قدرت

بشار اسد رییس جمهوری سوریه در مصاحبه ای با هفته نامه ' پاری ماچ' چاپ فرانسه که روز پنجشنبه 13 آذر منتشر شد، گفت که انتظار دارد درگیری های کشورش طولانی و دشوار باشد.
کد خبر : ۲۱۲۵۴۴
صراط: برخی رسانه ها به نقل از این هفته نامه گزارش دادند : اسد در عین حال خاطرنشان کرده است که ارتش سوریه شورشیان را شکست خواهد داد و او از قدرت کناره گیری نمی کند.

وی تاکید کرد: هیچ کسی نمی تواند پیش بینی کند که جنگ با شورشیان گروه حکومت اسلامی و سایر دشمنانش چه زمانی پایان خواهد یافت ولی آنها از سلطه بر مردم این کشور ناکام خواهد ماند و از ارتش خواسته شده که پیشروی کند.

رییس جمهوری سوریه درباره وضعیت ارتش این کشور گفته است: ارتش نمی تواند همزمان در همه جا حضور داشته باشد؛ وقتی هم ارتش نباشد تروریست ها از فرصت استفاده کرده تا از مرز عبور کرده و در منطقه دیگری رخنه کنند.

وی افزود: مساله بر سر جنگ میان دو ارتش نیست؛ ما با گروه های تروریستی طرف هستیم که به یک شهر یا روستا نفوذ می کنند، پس این جنگ، طولانی و دشوار خواهد بود.

وی در اظهارات خود همچنین از حملات هوایی ارتش آمریکا به مواضع شورشیان داعش که از ماه سپتامبر در جریان است، به عنوان دخالت غیرقانونی یاد کرد که به گفته وی، تغییری در وضعیت جنگ علیه گروه حکومت اسلامی نداده است.

رییس جمهوری سوریه در پاسخ به این پرسش که آیا چشم اندازی برای کناره گیری از قدرت به عنوان راه حل بحران این کشور می بیند، گفت: حکومت مانند یک کشتی است، ناخدا نمی تواند در وضعیت طوفانی کشتی را ترک کند و او عرشه را ترک نمی کند؛ اگر لازم باشد که مسافران کشتی را ترک کنند، او آخرین نفری خواهد بود که عرشه را ترک می کند.
منبع: ایرنا