۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴

حضور«نعمت زاده»در جلسه‌علنی‌مجلس

«محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته آینده برای پاسخ به سوال دو نماینده در جلسه علنی مجلس حاضر خواهد شد، همچنین 10 وزیر دولت یازدهم در هفته آینده در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور می یابند.
کد خبر : ۲۱۲۵۸۸
صراط: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارند.

«محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته آینده برای پاسخ به سوالات «ناصر موسوی لارگانی» و «زهره طبیب زاده »نمایندگان فلاورجان و تهران در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور می یابد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده، گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد طرح اصلاح ماده(5) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی (اعاده شده از شورای محترم نگهبان)، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل (اعاده شده از شورای محترم نگهبان) و گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح جامع حدنگار(کاداستر) اعاده شده از شورای محترم نگهبان را بررسی می کنند.

خانه ملتی ها در جلسات هفته آینده مجلس شورای اسلامی، بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن، طرح اصلاح قانون تعاونی نمودن تولید و یکپارچه شدن اراضی در حوزه عمل شرکتهای تعاونی روستایی(اعاده شده از مجمع تشخیص مصلحت نظام) و طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه هارا در دستور کار دارند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده همچنین طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش و لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را بررسی می کنند.

نمایندگاه همچنین هفته آینده بررسی لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی، طرح حمایت از صنعت برق کشور و طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را در دستور بررسی دارند.

همچنین قرار است در جلسات هفته آینده خانه ملت، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد تحقیق و تفحص از وزارت امور اقتصادی و دارایی(عملکرد شرکت کارگزاری سهام عدالت) و گزارش کمیسیون ویژه در مورد سیاست های اقتصاد مقاومتی و قوانین متناظر و پیشنهادهایی در خصوص نحوه اجرای آنها قرائت شود.

بنا بر این گزارش، جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه تا چهارشنبه به شرح ذیل برگزار می شود:



** فرهادی در کمیسیون آموزش

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یکشنبه آینده برای ارائه برنامه ها در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی حضور می یابد.

جلسه کارگروه های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاهها، آموزش های مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی(بررسی نهائی موضوع پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری در دانشگاههای دولتی و آزاد با حضور رؤسای مراکز آزمون) در روز دوشنبه در این کمیسیون برگزار می شود.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی سه شنبه آینده موضوع پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های دولتی و آزاد را با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و مسؤولین گسترش آموزش عالی و رؤسای مراکز آزمون را بررسی می کنند.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت سه شنبه آینده درباره فعالیت های صندوق ذخیره فرهنگیان به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش می دهد.



** وزیر تعاون در کمیسیون اجتماعی مجلس

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته آینده تحقیق و تفحص از عملکرد اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران را بررسی می کنند.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین جهت ارائه گزارش عملکرد یکشنبه آینده در این کمیسیون حضور می یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی به سؤالات شش نماینده سه شنبه آینده در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حضور می یابد و در این روز همچنین طرح اصلاح قانون گزینش معلمان توسط اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی می شود.



** بررسی مسائل و مشکلات جاری درباره نان در کمیسیون اقتصادی مجلس

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس یکشنبه هفته آینده بررسی طرح دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده با اصلاحات موادی از آن و طرح اصلاح قانون بیمه اجباری مسولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را در دستور کار دارند.

اعضای این کمیسیون در این روز همچنین طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه مسائل و مشکلات جاری درخصوص نان با حضور مسؤلین ذی ربط را بررسی می کنند.



** نشست هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با دبیر شورای عالی امنیت ملی

گزارش اقدامات انجام شده در حوزه فضای مجازی و تبادل نظر درخصوص برنامه های آتی شورا توسط دبیر شورای عالی فضای مجازی و معاونین وی در روز یکشنبه هفته آینده به اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه می شود.

نشست هیأت رئیسه و رؤسای کارگروههای کمیسیون با دبیر شورای عالی امنیت ملی در روز دوشنبه هفته آینده برگزار می شود.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه همچنین از نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) بازدید می کنند.

آخرین اخبار و تحولات بین المللی با حضور مسؤلین وزارت امورخارجه در روز سه شنبه اینده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی می شود.

اعضای کارگروه بسیج این کمیسیون در روز سه شنبه مواد (35) تا (42) اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط با بسیج را بررسی می کنند.



** بررسی تامین سوخت زمستانی نیروگاه های کشور در کمیسیون انرژی مجلس

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یکشنبه آینده در مورد طرح یک شوری اساسنامه شرکت ملی نفت ایران و طرح یک شوری اجازه سازمان ها و دستگاه های دولتی و مؤسسات عمومی غیر دولتی به استفاده از انرژی خورشیدی رای گیری می کنند.

اعضای این کمیسیون در این روز همچنین بررسی تأمین سوخت زمستانی نیروگاه های کشور را با حضور مسئولین وزارتخانه های نفت، نیرو، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در دستور کار دارند.

همچنین اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه قیمت خوراک نیروگاه های برق صادراتی و عملکرد بند (ق) تبصره (2) قانون بودجه سال 1393 کل کشور (موضوع: جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت) با حضور کارشناسان و مسئولین وزارتخانه های نفت، نیرو، سندیکای صنعت برق ایران ، اتاق بازرگانی ایران، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه هفته آینده جمع بندی تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت و سازمان های مرتبط از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بنزین وارداتی یورو 4 را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون همچنین در روز سه شنبه لایحه یک شوری اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا با حضور کارشناسان و مسئولین وزارتخانه های نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بررسی می کنند.



** بررسی کلیات لایحه بودجه 94 در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته آینده طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، طرح ساماندهی خدمات رسانی به روستاها و لایحه شوراهای حل اختلاف را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه کلیات لایحه بودجه سال 1394 کل کشور را بررسی می کنند.



** سرپرست کمیته امداد در کمیسیون بهداشت مجلس

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته آینده طرح اصلاح موادی از قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، طرح استفساریه تعیین مدت خدمت اجباری استفاده کنندگان از سهمیه زنان در امتحان دستیاری بین سالهای 1382 تا 1389 و طرح اصلاح ماده (56) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه همچنین لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد را بررسی می کنند.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در روز سه شنبه هفته آینده گزارش سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) درخصوص برنامه های آتی آن نهاد و گزارش معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص برنامه های آتی آن معاونت را استماع می کنند.



** وزیر کشور در کمیسیون شوراها

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته آینده طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 و اصلاحات بعدی آن را بررسی میکنند.

وزیر کشور در روز سه شنبه هفته آینده برای پاسخگویی به سوالات 12 نماینده در این کمیسیون حضور می یابد.



** وزیر صنعت در کمیسیون صنایع مجلس

اعضای کمیسیون صنایع مجلس یکشنبه آینده طرح یک فوریتی ساماندهی خدمات رسانی به روستاها و لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی جاسک در استان هرمزگان و منطقه ویژه اقتصادی دارویی در استان البرز و طرح یک فوریتی بهینه سازی مصرف آب شرب را بررسی می کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت پاسخگویی به سؤالات 9 نماینده در روز دوشنبه در کمیسیون صنایع مجلس حضور می یابد.

طرح دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده با اصلاحات موادی از آن روز سه شنبه در این کمیسیون بررسی می شود.



** وزرای دفاع و راه در کمیسیون عمران مجلس

نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران با رییس بنیاد مستضعفان در بررسی عملکرد عمرانی بنیاد و روند اجرای آزادراه تهران شمال یکشنبه آینده برگزار می شود.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه به بررسی طرح برنامه و بودجه می پردازند و گزارش محمدجواد لاریجانی رییس محترم پژوهشگاه دانش های بنیادی درخصوص طرح های کلان در دست اجراء را استماع می کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت پاسخگویی به سؤال حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر نماینده محترم مشهد روز سه شنبه در این کمیسیون حضور می یابد.

همچنین وزیر راه و شهرسازی جهت پاسخگویی به سؤالات جمعی از نمایندگان مجلس در روز سه شنبه در این کمیسیون حضور می یابد.



** نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر ورزش و جوانان

اعضای کمیسیون فرهنگی محلس نشست مشترکی با وزیر و معاونین وزارت ورزش و جوانان در محل وزارتخانه در روز یکشنبه برگزار می کنند.

طرح الحاق یک تبصره به بند (16) ماده (2) قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون بررسی می شود.



** وزیر دادگستری در کمیسیون حقوقی مجلس

اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در روز یکشنبه طرح دوفوریتی نحوه اجرای قسمتی از اصل یکصد و شصتم قانون اساسی (اعاده شده از شورای محترم نگهبان) بررسی می کنند.

سؤال منصور حقیقت پور نماینده اردبیل از وزیر دادگستری در روز یکشنبه در این کمیسیون بررسی می شود علاوه بر آن اعضای این کمیسیون در این روز لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را بررسی می کنند.



** وزیران نفت و نیرو در کمیسیون کشاورزی مجلس

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی روز یکشنبه هفته لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا را بررسی و گزارش مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور را استماع می کنند.

وزیر نفت سه شنبه آینده به منظور پاسخگویی به سؤال حمیدرضا عزیزی فارسانی نماینده اردل، فارسان، کوهرنگ و بخش کیار در این کمیسیون حضور می یابد.

همچنین وزیر نیرو برای پاسخگویی به سؤالات 9 نماینده در روز سه شنبه در این کمیسیون حضور می یابد.
منبع: ایرنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز