۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
از اخراج اومانیا تا بی‌برنامگی تاکتیکی

4 فرضیه برای علت حذف پرسپولیس

حمید درخشان بعد از شکست از ذوب آهن گفت: در تمام این هفته ذهن من درگیر رفع محرومیت پرسپولیس بود، از سازمان لیگ تشکر می‌کنم اما واقعا ما درگیری ذهنی داشتیم.
کد خبر : ۲۱۲۷۰۷
گروه ورزشی صراط - پرسپولیس در بازی نیمه نهایی جام حذفی مقابل ذوب آهن شکست خورد تا فینال این جام را از دست بدهد. این در حالی است که محرومیت هواداران این تیم هم روز گذشته لغو شده بود اما حضور تماشاگران نیز نتوانست مانع از شکست سرخ پوشان در همان 90 دقیقه شود.

به گزارش گروه ورزشی صراط، دلایلی متعددی را از نظر فنی می توان برای باخت پرسپولیس بیان کرد، اما شاید دلایل زیر نیز در حذف آنها بی تاثیر نبوده باشد.

شرایط بیرونی

حمید درخشان بعد از شکست از ذوب آهن گفت: در تمام این هفته ذهن من درگیر رفع محرومیت پرسپولیس بود، از سازمان لیگ تشکر می‌کنم اما واقعا ما درگیری ذهنی داشتیم.

درخشان ظاهرا عدم تمرکز بر تمرینات و اصل فوتبال را یکی از عوامل شکست تیمش معرفی کرده است.

اخراج اومانیا

اخراج اومانیا بعد از گل تساوی ذوب آهن باعث شد پرسپولیس تقریبا هیچ حرکت هجومی جدی و موثری را تا پایان بازی انجام ندهد. در این دقایق ذوب آهن بارها به دروازه میزبان نزدیک شد و سرانجام به گل دوم رسید.
بعد از پایان مسابقه، اومانیا اخراج خود را نادرست خواند. درخشان هم همین موضوع را تکرار کرد و حتی در مورد گل اول ذوب آهن نیز داور بازی را به باد انتقاد گرفت. او اعتقاد داشت قبل از ثبت گل خطایی روی طارمی گرفته نشده است.

غیبت بنگر و عالیشاه و مصدومیت طارمی

دو بازیکن کلیدی پرسپولیس در بازی های قبلی، یعنی بنگر و عالیشاه از این بازی محروم بودند. مصدومیت طارمی در دقایق پایانی بازی نیز مزید بر علت شد تا کلیدی های این تیم بازی را از دست بدهند.

بی برنامگی تاکتیکی

جریان فنی بازی در نیمه اول، سرد و بی برنامه از سوی دو تیم دنبال شد و هیچ کدام از دو تیم برنامه تاکتیکی خاصی را به اجرا نگذاشتند. در نیمه دوم نیز به جز دقایق ابتدایی که پرسپولیس به گل رسید عملا ذوب آهن کنترل بازی را به دست گرفته بود. این موضوع حتی قبل از اخراج اومانیا نیز مشهود بود و تیم میهمان بارها حتی قبل از ده نفره شدن پرسپولیس نیز چند موقعیت گلزنی را از کف داد. بعد از اخراج اومانیا نیز پرسپولیس عملا برنامه مشخصی را به اجرا نگذاشت.

واقعا کدام دلیل باعث شد تا در این بازی که بسیاری، پرسپولیس را از پیش برنده می دانستند، ذوب آهن راحت تر از آنچه تصور می شد بازی را ببرد؟