۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
محمدکاظم انبارلویی

به بهانه 16 آذر

کد خبر : ۲۱۳۳۱۴
صراط:  "دانشگاه"، "مطبوعات" و "حزب" سه نهاد مدرن به ارث رسیده از مدرنیسم طی یکصد سال گذشته برای جامعه ایران بوده است و برخی نخبگان ما به دلیل عدم توانایی در بومی‌سازی این سه نهاد و تصفیه آن از سمومات کفرآلود مبانی فکری مدرنیسم در سده اخیر رودرروی منافع و مصالح و امنیت ملی قرار ‌گرفتند. امروز داد برخی رجال سیاسی درآمده است که چرا ما در کشور یک حزب نیرومند که متضمن سیاست‌ورزی درست و اخلاقی و در عین حال در مسیر پیشرفت کشور باشد، نداریم. امروز برخی کسانی که روزگاری دست‌اندرکار رسانه و مطبوعات بودند و در روزنامه‌های داخل مطلب می‌نوشتند رفته‌اند در بی‌بی‌سی و رادیو آمریکا و سایت‌های خبری دشمن قلم می‌زنند و می‌گویند آزادی بیان و قلم در ایران نیست!
 
امروز در دانشگاه هنوز عده‌ای در سر راه اسلامی شدن علوم انسانی سنگ‌اندازی می‌کنند چون سر در آخور بنیادهای فرهنگی آمریکایی و انگلیسی دارند.
 
جریان روشنفکری در طی یکصد سال گذشته در این سه نهاد ماموریت داشته اند؛
 
1- مردم را در دره پلورالیسم دینی، سیاسی، اجتماعی رها کنند و نگذارند به سمت توحید و یکتاپرستی بروند.
 
2- از حکومت دینی مشروعیت‌زدایی کنند و با چماق دموکراسی بر سر آن بکوبند.
 
3- جدایی دین از سیاست را تبلیغ کنند و از سکولاریسم یک بت بسازند و همه را به پرستش آن دعوت کنند.
 
4- با نشر اکاذیب و اهانت به مقدسات به دنبال "اعتبارزدایی" و "اعتمادزدایی" بروند و سرمایه اجتماعی انقلاب را در مقابله با دشمن به باد دهند.
 
5- آنها مامورند با استحاله سیاسی و استحاله فرهنگی مقدمات نافرمانی مدنی و شورش را فراهم کنند و اسم رمز شورش را از رادیو بی‌بی‌سی بگیرند و عملیات براندازی را کلید بزنند.
 
این جریان با خیانت و از پشت خنجر زدن به ملت، دو نهضت مشروطه و ملی شدن صنعت نفت را به شکست رساندند. آنها طی سه دهه گذشته همه تجربیات خود برای نابودی انقلاب اسلامی را به کار بردند اما به فضل خدا و بصیرت مردم و هوشمندی رهبران الهی نهضت امام خمینی(ره) به جایی نرسیدند.
 
امروزه ده‌ها بنیاد آمریکایی و انگلیسی تحت پوشش‌های فریبکارانه به نوعی با دانشگاه‌های ما مرتبط هستند.
 
بنیادهای سوروس، کارنگی، جستجو، صندوق حمایت از دموکراسی (NED) و ... از این جمله هستند.
 
اینها از سه طریق به داخل نفوذ می‌کنند:
 
1- رسانه
 
2-احزاب
 
3- دانشگاه
 
کار خود را هم خوب بلد هستند.
 
امروز دانشجوی فنی در دانشگاه ما می‌رود قم دو زانو در محضر علمایی چون آیت‌الله جوادی آملی و ... کسب فیض می‌کند. برخی از شهدای هسته‌ای از این قبیل بودند.
 
آثار این ارتباط این است که جمهوری اسلامی در اکثر فناوری‌های نوین و پیشرفته جزء 10 کشور جهان می‌شود.اما برخی اساتید ما در علوم انسانی در داخل و خارج به بنیاد سوروس وصل می‌شوند. محصول این ارتباط، فتنه 18 تیر 78 و آشوب‌های سال 88 می‌شود. فتنه 18 تیر 78 از کجا پدید آمد؟ یک "تاج" بخش در خارج به یک "تاج" زاده در داخل وصل می‌شود. بخشی از فاز اول براندازی در دولت اصلاحات کلید می‌خورد. یحیی کیان تاج‌بخش که بود؟ او فرزند کارمند دفتر فرح‌دیبا همسر شاه معدوم بود. از کودکی در انگلیس و سپس آمریکا بزرگ شده بود. او دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه کلمبیا دارد. او حقوق‌بگیر سوروس در ایران بود. تاج‌زاده یک عنصر انقلابی از یک حزب سیاسی، معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات بود. او دست‌اندرکار پروژه "توسعه سیاسی" در کار گروه‌هایی متشکل از امثال حسین بشیریه و ... در وزارت کشور بود. تاج‌زاده و رفقایش به این مفهوم دست یافته بودند که توسعه سیاسی یعنی دموکراتیزاسیون، دموکراتیزاسیون یعنی سکولاریزاسیون، ... یک دفعه چشم باز کردند خود را در محضر هابرماس نظریه پرداز نافرمانی مدنی در تهران و ملاقات با جان‌کین مغز متفکر سرویس اطلاعات خارجی انگلیس ام.آی 6 دیدند.اظهارات یحیی کیان تاج‌بخش در دادگاه فتنه 88 و ارتباطات او با تاج‌زاده و حجاریان در فتنه 18تیر 78 عبرت‌آموز است. همچنین اظهارات او در کنار خانم هاله اسفندیاری و رامین جهانبگلو و نحوه همکاری او با بیگانگان در آشوب‌های خیابانی فتنه 88 استخوان‌سوز است و نشان می‌دهد دشمن تا کجای ناکجاآباد امنیت ملی ما نفوذ کرده است.(1)دیروز 16 آذر روز دانشجو و روز تکریم و تعظیم مبارزات ضداستکباری جنبش دانشجویی بود. در دانشگاه‌های کشور دانشجویان و اساتید برای تکریم سه قطره خونی که 61 سال پیش در سنگفرش دانشگاه به زمین ریخته شد اجتماعاتی داشتند. رژیم شاه سه دانشجوی دانشگاه را در پیش پای نیکسون معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا ذبح کرد تا سرسپردگی خود را به آمریکا نشان دهد.16 آذر روز مبارزه با استبداد و استکبار جهانی و روز پایداری در برابر استبداد داخلی است.پیاده نظام آمریکا در ایران بیش از سه دهه است می‌خواهد با تحریف آرمان‌های انقلابی جنبش دانشجویی از 16 آذر به نفع مستبدین داخلی و جهانی بهره ببرد اما تاکنون به فضل خدا موفق نشده و موفق هم نخواهد شد.امروز ده‌ها هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه و صدها هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی دست سرویس‌های امنیتی و بنگاه‌های به ظاهر پژوهشی و در باطن جاسوسی غرب را خوانده‌اند. آنها حاضر نیستند ملت خود را در معرض فروش بگذارند و از استقلال و شرف و غیرت ملی دفاع می‌کنند. پایه‌ها و زیرساخت‌های دانشگاه در دولت‌های نهم و دهم تغییر کرد، پیشرفت علمی شتاب گرفت و دانشگاه از دسیسه و نیرنگ دشمنان عبور کرد و رکوردهای علمی یکی پس از دیگری پشت ابرقدرت‌ها را لرزانده است. اگر امروز صدایی یا حرکتی صادر شود که متضمن دروغ، فریب و خیانت به ملت باشد خیلی زود رو و انگشت‌نما می‌شود.امروز در احزاب و گروه‌ها اگر ارتباطات مشکوک برقرار شود زیر ذره‌بین افکار عمومی و نهادهای امنیتی رصد می‌شود. امروز اگر در رسانه‌‌ها تیتر یا خبری بیرون آید که همسویی با بی‌بی‌سی باشد مردم آن را می‌فهمند و واکنش نشان می‌دهند. امروز دانشگاه، احزاب و رسانه‌ها مشغول سم‌زدایی از رسوب تفکر کفرآلود مدرنیسم در عرصه‌های گوناگون هستند. این راه به نتیجه می‌رسد و آخر آن تضمین استقلال و آزادی در کشور است.
منبع: رسالت