۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
این اظهارات نیازی به پاسخ ندارد؟

نتیجه مذاکرات: افزایش تحریم‌ها یا امنیت اسراییل!

جان کری می گوید اگر مذاکرات شسکست بخورد آمریکا تکلیفش را می داند و اگر توافق شود، امنیت اسراییل بالاتر خواهد رفت! با این وجود، باز هم خبری از واکنش صریح به این مواضع در دولت تدبیر و امید نیست.
کد خبر : ۲۱۳۶۳۹
گروه سیاسی صراط - جان کری اخیرا در نشست مجمع صهيونيستي سابان اظهاراتی را بر زبان جاری ساخت و بار دیگر ادعاهای قبلی خود را تکرار کرد اما این بار هم خبری از واکنش مسئولان ایرانی نبود.

به گزارش گروه سیاسی صراط، جان کری در نشست مذکور گفت: "اگر ما در دستیابی به توافق شکست بخوریم کاری را خواهیم کرد که باید بکنیم؛ اما اگر ما به توافق دست‌یابیم کل دنیا ازجمله اسرائیل امن‌تر خواهد شد."

کری همچنین تاکید کرد که در هیچ دوره ای از تاریخ آمریکا روابط این دو [آمریکا و رژیم صهیونیستی] به‌اندازه فعلی گسترده و مستحکم نبوده.

جان کری دو هدف آمریکا در صورت توافق یا عدم توافق را به صراحت بیان کرده است: اگر توافق شود هدف آن امنیت اسراییل است و اگر نشود "کاری را خواهیم کرد که باید بکنیم"!

احتمالا منظور کری از جمله آخر، افزایش فشارهای ضدایرانی اعم از تحریم های اقتصادی یا تکرار ادعاهای نظامی است.

با این وجود باز هم خبری از واکنش صریح به این مواضع در دولت تدبیر و امید نیست. معلوم نیست، جان کری یا طرف های مذاکره کننده غربی، باید از چه ادبیاتی استفاده کنند تا واکنش صریح وزارت خارجه را به همراه داشته باشد!