۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷

نامه پوتین به دست بشار اسد رسید

رئیس جمهوری سوریه در دیدار معاون وزیر خارجه روسیه با وی، نامه ای از ولادیمیر پوتین دریافت کرد.
کد خبر : ۲۱۴۱۳۸
صراط: میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه پیام شفاهی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره روابط دوجانبه و همکاری میان دو کشور دوست و ادامه حمایت روسیه از ملت سوریه در برابر هجمه تروریستی تقدیم وی کرد.

بوگدانف، بشار اسد را در جریان دیدار و تلاشهای انجام شده با هدف آماده کردن شرایط برای توقف تروریسم در سوریه و انجام گفتگوی سوری-سوری به دور از دخالت خارجی قرار داد و بر حمایت مسکو از تلاشهای دولت سوریه در تقویت تلاشهای آشتی ملی به عنوان گام اساسی برای حل بحران تاکید کرد.

در این دیدار بشار اسد تاکید کرد: روسیه دائما در کنار ملت سوریه بوده است و نشان داده که حامی حقوق ملتها در تعیین سرنوشت شان است و به حاکمیت کشورها و قوانین بین المللی احترام می گذارد.سوریه مطمئن است که تحرکات دیپلماتیک روسیه بر این اساس است و با این تلاشها روسیه با هدف ایجاد راه حل مثبت برخورد می کند.

در این دیدار بر اهمیت ادامه تبادل نظر و هماهنگی میان دو کشور برای خدمت به منافع دو ملت دوست و بازگشت ثبات به سوریه و همه کشورهای منطقه تاکید شد.همچنین در این دیدار توافق شد که موفقیت هر تلاشی برای بحران سوریه تلاش جدی در مبارزه با تررویسم و افراط گرایی و فشار جامعه بین المللی برای وارد کردن فشار به کشورهای حامی تروریسم را طلب می کند.

منبع: مهر