۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

ازسرگیری دادگاهی مربوط به جنگ جهانی

دادگاه آلمان بررسی پرونده کشتار بی‌رحمانه روستاییان فرانسوی در سال 1944 میلادی را از سرگرفته است.
کد خبر : ۲۱۴۱۷۹
صراط: دادگاه آلمان بررسی پرونده کشتار بی‌رحمانه روستاییان فرانسوی در سال 1944 میلادی را از سرگرفته است.

در این جنایت هولناک حدود 642 نفر از روستاییان «اورا دور سورگلانا» که بیش از دوسوم آنها زنان و کودکان بودند با هجوم وحشیانه سربازان آلمان نازی در یک قتل‌عام وحشیانه در میان شعله‌های آتش زنده زنده سوختند.

براساس تحقیقات به عمل آمده از این حادثه سربازان هیتلر، در این هجوم دیوانه‌وار، تمامی ساکنان روستا را در طویله‌ها و کلیسا محبوس کردند و آنها را به آتش کشیدند. گفته می‌شود چند نفری هم که در روستا زنده مانده بودند با شلیک گلوله کشته شده‌اند.

در حال حاضر یکی از سربازان آلمانی که در حال حاضر 89 ساله است به اتهام قتل 25 نفر از ساکنان این روستا به پای میز محاکمه کشانده شد. این مرد با وجودی که این خشونت ددمنشانه را با جزئیات به یاد دارد اما مدعی است حتی یک تیر نیز شلیک نکرده است. این ادعا در حالی مطرح شده که وکلای مدافع این متهم نیز نبودن شواهد را دلیل بیگناهی او می‌دانند.پس از گذشت حدود 70 سال از این جنایت جنگی همچنان بقایای این روستا دست نخورده مانده و روستای تازه «اورا دور سور گلانا» در نزدیکی محل روستای قدیمی برپا شده است.ساکنان این روستا برای بزرگداشت قربانیان این جنایت در جریان جنگ جهانی دوم، پلاکاردهای مختلفی را در بخش سوخته روستایی نصب کرده‌اند و با جمع شدن در منطقه یاد قربانیان را گرامی می‌دارند.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که پس از گذشت بیش از هفت دهه از جنگ همچنان تعدادی از عاملان این جنایت از مجازات دور مانده‌اند.
 
منبع: ایران