۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸

هدایت آنلاین قماربازان ایران از امریکا

باند بزرگ قماربازی آنلاین یزد از سوی مردی در امریکا هدایت می‌شد.
کد خبر : ۲۱۴۴۱۴
صراط: باند بزرگ قماربازی آنلاین یزد از سوی مردی در امریکا هدایت می‌شد.

رئیس پلیس سایبری کشور با اشاره به کشف پرونده‌های مهم سایبری در ظرف کمتر از 72 ساعت در ایران، از انهدام باند قماربازی آنلاین در یزد خبر داد و گفت: متهم اصلی این پرونده که ایرانی و ساکن امریکا است تحت تعقیب قرار گرفت. سردار سید کمال هادیانفر اظهار داشت: اخیراً یک شبکه قماربازی آنلاین که بیش از 23 میلیارد تومان تراکنش مالی داشت در استان یزد شناسایی و منهدم شد که در آن تمام اعضای این شبکه در داخل کشور دستگیر شدند.

وی ادامه داد: متهم اصلی این شبکه که ایرانی و ساکن امریکاست تحت تعقیب است و پیگیری‌های بعدی در این خصوص ادامه دارد. به گفته این مقام ارشد انتظامی این بزه جزو جرایم انتقالی در فضای مجازی است، گرچه فضای سایبر برای کشورها فرصت‌هایی به‌وجود می‌آورد اما تهدیدات و آسیب‌های زیادی نیز همراه دارد.

رئیس پلیس سایبری کشور با بیان اینکه قماربازی آنلاین در برخی کشورها در حال گسترش است، گفت: ممکن است این جرم در کشورهای دیگر بزه به‌شمار نرود اما در ایران این امر جزو موضوعات مجرمانه است و برخورد با این مسائل در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به سایت‌های شرط‌بندی در حوزه مسابقات فوتبال، تصریح کرد: وقتی پای پول در میان باشد بحث قمار نیز وجود دارد و جرم محسوب می‌شود؛ آنچه در این‌گونه صفحات وجود دارد یکسری اعمال مجرمانه و شرط بندی است که سایت‌های بی‌نام و نشان در این خصوص فعالیت کرده و در نهایت نیز نام افرادی را به صورت صوری منتشر می‌کنند؛ در حالی‌که پس از بررسی این سایت‌ها نه جایزه‌ای به کسی داده شده و نه این افراد وجود خارجی دارند.

سردار هادیانفر در ادامه از انهدام باندی در خصوص شرط‌بندی فوتبال در مازندران خبر داد و گفت: اخیراً شبکه‌ای گسترده با تعداد زیادی از افراد منهدم و مبالغ زیادی توسط مقام قضایی کشف و ضبط شد.

این مقام ارشد پلیسی ضمن بیان اینکه پرونده‌های مهم سایبری در ایران، ظرف کمتر از 72 ساعت کشف می‌شود، خاطرنشان کرد: رسیدگی به این پرونده در استان‌های دیگر نیز ادامه دارد، اگر سازمانی مانند وزارت ورزش و جوانان وجود این‌گونه سایت‌ها را نیاز می‌داند باید اقدامات لازم را از بستر قانونی انجام داده و پس از اخذ مجوز رسماً به مردم اعلام کند تا افرادی بی‌هویت اجازه فعالیت در فضای مجازی را نداشته باشند.
منبع: ایران